Recenze: Voracious Scourge - Our Demise (2018)

Název kapely na první nástřel by asi nikomu nic moc neřekl. Její složení pak je s naprostým klidem možné označit za death metalový all-star band. Ve VORACIOUS SCOURGE se  spojily cesty matadorů (při vší úctě respektu ku všem těm ostatním mazákům) death metalového řemesla. Adrie Kloosterwaard zanechal nesmazatelnou vokální stopu v SINISTER, Mike Smith a jeho technické škopky spoluutvářely dnes už legendární rukopisný vzorec SUFFOCATION. Čtveřici do celku doplňují „dráteníci“ Jason McIntyre a Lance Strickland (oba SUTURE). Debutové EP „Our Demise“ dává tušit, že o tápání a hledání sebe sama to nebude. Pět morových ran včetně intra servíruje to nejlepší, co nám tu zanechala death metalu zaslíbená léta devadesátá, resp. jejich první polovina.

Výsledek je naprosto strhující, „Our Demise“ je brutální death metal nejvyšší jakostní kategorie. Každá ze skladeb je samostatným strojem na smrt s vlastní formalinovou lázní, takže absolutně nehrozí nebezpečí ztracení se mezi pitevními sály někde v úklidové místnosti. Ponurá melodie v úvodní „Harbinger Of Our Own Demise“ je nakažlivá jak Ebola, po kulometné smršti a útoku bojovým plynem podobné valivější pasáži jsem tu melodickou část ani omylem nečekal a efekt je naprosto uchvacující. „Fortuity Of Deceived“, valivá, techničtější a devastující jako přesný smrtící stroj, nemilosrdně se valící vpřed, aby ke konci nasadil smrtící tempo a dorazil poslední přeživší. „Expiate The Depraved“ je vyšperkována luxusní atmosférou, až se v poslední smrtelné křeči chlupy ježí v nevýslovné hrůze v okamžiku vlastního neslavného konce. Závěrečná „Oracle Of Repungance“, toť konečná smršť nad spálenou zemí bez známek života. Zběsilost si předává pohozenou stehenní kost s ponurou atmosférou a potemnělou decentní melodikou. Skvělý závěr hodný mistrů!!!

„Our Demise“, nehledě na krátkou stopáž, jako celek budí dojem plnohodnotného alba, dospělého kusu uleželé shnilé flákoty, kterému můžete věřit každý takt. Ta uhrančivá podmanivost a schopnost posluchače vtáhnout s první skladbou dovnitř děje, aby po osmnácti minutách z tohoto mlýnku na maso vypadl a chtěl to absolvovat okamžitě znova, to je vzácná vlastnost a nedaří se všem a pokaždé. Strhující energie, instrumentální přesnost, nekompromisní brutalita a závěrem i celku přiměřená technika v kombinaci s nápaditou melodikou vytvářejí tu správně děsivou hydru, která se může směle měřit s prověřenými pilíři death metalu. Melodie spíše zesilují ponurost, místo aby rušivě působily dávivě sladkou pachuť na patře. Dávají skladbám nakažlivé vibrace, onu nezbytnou zatuchlinu, která je na EP obsažena v míře vrchovaté, jakoby byla během poslechu málem hmatatelná. Pro náhody a nástřely naslepo nezbylo místo - „Our Demise“ ostatně není pokusničením na živém materiálu. Je to vysoce nebezpečná a efektivní biologická zbraň tetky smrtky v rukou pánů docentů, kteří si ve svém vědním oboru vyzkoumali mnohé. S bez diskuzí skvělým obsahem rovnocenně soupeří i grafická podoba „Our Demise“. Pefektní a stejně perfektně stylový motiv, které slušely death metalu tenkrát a skvěle mu padnou i teď. Umění smrti dostalo své další jméno, a to zní VORACIOUS SCOURGE !!!

voraciousscourge-isp.bandcamp.com/