Recenze: Temper - Break The Rule (2018)

Recenze: Temper - Break The Rule (2018)

O tom, že začátky jsou nelehké, byly popsány tuny papíru. S nelehkými začátky se pasují, ale spíše už popasovali broumovští TEMPER. Na svém Bandzone profilu sami sebe označují jako „power-metalcore“, což nastiňuje mnohé v podobě třískladbového EP s názvem „Break The Rule“. Jednak se nejedná o metalcore, jak je všeobecně vnímán, a jednak má hudba poměrně značný přesah do melodického metalu, čemuž napomáhá čistý dívčí vokál. Drsný vokál se vyloupne pouze v drsnějších momentech. EP, jak jsem již zmínil, obsahuje tři skladby, ve kterých se vyváženě míchá klasika s modernou. Komu zrovna metalcore a jemu příbuzné odnože příliš k srdci nepřirostly, tahle forma vyjádření by nebyla úplně marná. Spousta melodií, kytarových vyhrávek a příjemně civilní dívčí zpěv metalcorovou naježenost a afektovanost posouvá do přístupnější podoby, aniž by z TEMPER dělala nasládlé cukroušky.

První v pořadí titulní „Break The Rule“ vyváženě kombinuje melodickou klasiku a drsnou modernu, čistý a drsný vokál si plynule předávají přední pozici, nijak to netrčí a netahá za slechy. „Break The Rule“ je překvapivě nápaditá, drsné pasáže nebudí dojem „naroubovanosti“ za každou cenu a pro formu, pospolu to funguje hodně dobře. „Rising Up“ je o poznání drsnější, zjemněná melodickým refrénem, kytary jsou opět nápadité a spolu s proplétajícími se oběma vokály jde o můj osobní hit. Do ohlodané bezvýrazné emoční placatosti má „Rising Up“ dosti daleko a jasně napovídá, že TEMPER mají o své muzice již jasno a vědí, kam se chtějí v brzké budoucnosti ubírat.  „Solidity“ budí dojem téměř klasické heavy/power skladby, dokud se nerozjede drsnější část skladby, která se začíná zlehka soukat mezi melodické prvky již v první půli skladby.  Možná bych přidal více důrazu na refrén, ale to je čistě můj subjektivní pocit.

Tak co s Vámi? Potěšili jste mě. Já, který jsem k moderně dost skeptický, nemám s takovouto formou moderny vážnější problém. Na nějaké hodnocení je sakra brzy, ale jako ochutnávkový vzorek před plnohodnotným debutem dopadlo EP „Break The Rule“ v mých sluchovodech naprosto se ctí jako zajímavá prvotina kapely, která má na to, aby o sobě dala s řádným důrazem v brzké budoucnosti hlasitě vědět. Riziko, že klasičtější a modernější prvky budou žít vlastním životem rozhádaných příbuzných bez jednotící linky, se v tomto případě nekoná. Kombinace klasiky a moderny Vám sluší a to rozhodně více,  než psovi uši :).

bandzone.cz/tempercze
facebook.com/Tempercze