Recenze: REDEMPTION – I Am The Storm /2023/ AFM Records

Moje ignorace REDEMPTION trvala dlouho, velmi dlouho. Poslední album, které jsem vstřebal, bylo „Snowfall On The Judgment Day“, tudíž pauza to je značná. Důvodem nebylo, že by mi REDEMPTION vypadli z oka, ale skutečnost, že jsem byl progresivního metalu totálně přežrán a už se mi nedostávalo takového zážitku, jaký bych očekával. Že ten oraz trval dobu delší než krátkou, jaksi vyplynulo z okolností. Zmíněné album před pauzou osobně považuji za nejlepší počin, který REDEMPTION kdy dali dohromady a zvědavost mnou cloumala, jak na mě REDEMPTION vystartují a co se mnou vyvedou, tedy jestli se vůbec něco stane.

Během mé absence se stalo minimálně jedno – krom personálních změn došlo na „I Am The Storm“ k přiostření výrazu. Už to není tak elegantní a zlehka uhlazený progresivní metal, na který jsem byl zvyklý. REDEMPTION přidali na razanci a není to věru špatný krok. Hezky se to poslouchá bez pocitu mlácení prázdné slámy s cílem paběrkovat poslední zrníčka z vyčerpané formy. REDEMPTION jsem před čtrnácti lety (fuj, už tolik, ten čas uhání jak splašená kobyla) považoval za trumfové eso progresivního metalu a s odstupem času mě těší, že se nijak výrazně nevyčerpali. Na druhou stranu to nejsou nějací prudcí experimentátoři a krom výraznějšího zvuku se drží svého stylu po celou dobu, co je vedu v patrnosti. Jak jsem ztratil REDEMPTION z dohledu, zjišťuji jednu zajímavou změnu (ta se udála už na předchozím albu, takže se už o žádnou novinku nejedná) – hlásek Toma S. Edlunda, ústřední postavy EVERGREY. Jeho parádní výkon je jedním, ne však jediným silným momentem. Deska stojí na skvělých melodiích a neméně skvělých nápadech, variabilní výstavbě skladeb a nepolevujícím napětí. Předpojatě jsem čekal jistý podíl exhibiční vaty a instrumentálních kotrmelců, ovšem jsem mile překvapen a potěšen, „I Am The Storm“ zná míru a nepouští se na tenký led suché akademičnosti příliš daleko. Nelze nezmínit dvě předělávky – „Trun It On Again“ od GENESIS a „Red Rain“ od PETERA GABRIELA – obě skvěle zapadají do koncepce alba a příjemně ho osvěžují.

REDEMPTION mají na „I Am The Storm“ skvělou tvůrčí formu, až začínám pochybovat nad prvenstvím „Snowfall On The Judgment Day“ v mém soukromém žebříčku. Na soudy a porovnávání je ještě hodně brzy, jedno je jisté však  již nyní - „I Am The Storm“ je i přes všechna progresivní schémata velmi silným albem, které trefilo ideální bod protnutí power metalu, progrese a epické rozmáchlosti.

redemptionweb.com/

Facebook.com/RedemptionBand/

instagram.com/redemptionmetal/