Recenze: NORDIC UNION - Animalistic /2022/ Frontiers Records

„Animalistic“ - Ronnie Atkins a Erik Mårtensson jsou při chuti a plní energie. Třetí řadovka jejich společného projektu NORDIC UNION nejenže v klidu drží s předchozími dvěma alby krok, ale je z této trojice nejsilnějším počinem. Dlužno podotknouti, že „Nordic Union“ a „Second Coming“ byla výborná alba, nicméně „Animalistic“ jim ukazuje záda. Možná ujíždím na endorfinech, které mi tahle deska vyplavuje a časem vychladnu, ale nebude to žádný drastický obrat.

„Animalistic“ je po kraj napěchované hitovými, chytlavými a skvěle zahranými songy. Hutný zvuk vytváří společně s elegantní fazónou skladeb s výrazným přesahem od metalu do hard rocku značně návykovou sloučeninu, způsobující nutkání album točit neustále dokola. Po technické stránce není albu zhola nic co vytknout, z pohledu skladatelské invence a objemu svěžích nápadů „Animalistic“ taktéž nemá slabších míst. Album uhání kupředu s nenucenou lehkostí, vzdušné melodie se proplétají s ostrými kytarami (mimochodem zvukový kabát desky je mimořádný!) mezi razantnějšími a odlehčenějšími polohami. Album je v rámci stylu poměrně pestrou záležitostí, byť se mi během prvního poslechu zdálo jako stylový monolit. Rozpětí od písničkového rocku k metalu je dostatečně široké pro plné rozvinutí volné formy, která dává skladbám úžasnou přitažlivost, emoční obsah a silnou atmosféru.

„Animalistic“ je vysloveně hitové album, a to bez pejorativního vedlejšího významu tohoto slova. Úvodní vypalovačka „On This Day I Fight“ bez okolků vtahuje posluchače do děje. Úroveň napětí nastavená na startu nepolevuje, tvrdost a energii korunuje skvělá melodika, jednoduše řečeno - start z říše snů. „In Every Waking Hour“ mění náladu do více rockové, intenzita však nepolevuje. Skladba skvěle graduje v závěru, melodické obžerství zvesela pokračuje. Valivá „If I Could Fly“, postavená na klasickém, řádně zahuštěném metalovém riffu, rychle přesvědčuje svou razancí a strhujícím refrénem. Vzdušná baladická „Riot“ má krásný hard rockový šmrnc a podmanivou náladu, Ronnie vokálně exceluje (tedy ne, že by tomu v ostatních skladbách bylo jinak). „This Means War“, a hanba mi za tu drzost označit jednu skladbu za vrchol, patří mezi TOP momenty, které se zavrtají do hlavy a nechce se jim ven. Skočná stadionová hitovka „Scream“ výrazně mění atmosféru a stane se tak ještě několikrát. Melodika chytlavá jak klíště ve vysoké trávě, jednoduchý nenáročný motiv, díky precizní a nápadité instrumentaci „Scream“ nezní jednoduše. Obsahuje řadu zajímavých drobností, díky kterým rozhodně nepůsobí chudým dojmem. Titulní „Animalistic“ sází na stůl mocný trumf v podobě klasické rockové formy, skladba má neskutečnou šťávu a feeling starých hard rockových mistrů, je intenzivní, seriózní a hravá zároveň. Nestát mezi ní a „Shot In The Dark“ šlapavá, současným power metalem řízlá pecka „Wildfire“, měli bychom tu dvojzápřah famózního rockového / metalového kumštu hned za sebou. To asi byl záměr nedávat tyhle songy hned za sebe a zároveň udržet příjemné napětí. „Last Man Alive“, tak trochu v duchu AOR s typickým výrazným refrénem, míří k závěru alba ve velkém stylu. Zatím jsem nezaznamenal skladbu, která by zakulhala a závěrečná „King For A Day“ na to ani nemá čas. Svižný, chytlavý, energií sršící konec desky už pouze podtrhuje vše, o čem si tady celou dobu plácám játra - o hitové, silné a skvěle napsané desce!!!

facebook.com/NordicUnionMusic

YouTube kanál NORDIC UNION

Spotify - NORDIC UNION