Recenze: Lethal Vendetta - No Prisoners No Mercy /2018/ Black Roos Entertainment

Medyed opět vymetá šuplíky a na řadě je další australská grupa. LETHAL VENDETTA by byla sakra škoda opomenout a na našem skromném webu neuvést ve známost. LETHAL VENDETTA jsou totiž velmi zajímavou kapelou. Vysokooktanový thrash metal okořeněný skvělým melodickým vokálem, toť úkaz, kterým příliš mnoho kapel nepyšnilo. Krom ANTHRAX, NEVERMORE, TRIVIUM a našich famózních FLOWERWHILE už nevím prakticky o nikom, kdož víte, opravte mně, kritizujte, plísněte, hažte popel na Medyedovu hlavu.

Vždy mně bavilo objevovat, objevovat nové kapely, které mi během všech těch let, co mě metal potkal (nebo lépe a jinak – když se já potkal s metalem), rozšiřovaly obzory a prohlubovaly cit pro hudbu jako takovou a v konečném důsledku mi zjemňovaly sluch a učily mě slyšet věci předtím neslyšené. LETHAL VENDETTA jsou jasným důkazem, jak umí být metal variabilní, aniž by ztratil byť mikrogram ze své tvrdosti, důrazu a naléhavosti. Tahle kapela je energická, drsná a zvukově ostrá, jak čerstvě nabroušená břitva. Přitom LETHAL VENDETTA jsou elegantně melodičtí a na první dobrou chytlaví a zdravě nakažliví. To je kombinace, kterou není prča docílit, pokud nechcete být za každou cenu hitoví a vtíraví jak Pitralon (pro zahraniční a taktéž mladší čtenáře – takto se jmenovala levná voda po holení za bolševika – mimochodem děsně smrděla). S prvními takty, než se rozezní čistý melodický vokál, jsem měl pocit, že to všecko bude syrový mazec ve stylu SODOM, případně DESTRUCTION – ten zvuk je vážně super palba. Jenže…ptáček zapěl a situace se mění o sto osmdesát stupňů. Vzápětí tu jsou LETHAL VENDETTA ve vší parádě, melodický vokál značnou měrou pozvedá jejich výraz minimálně o stupeň nahoru, skvělému kytarovému běsnění a skvělým riffům navzdory.

Řacha a klipovka zároveň (pod recenzí odkaz), „Liars Dice“ to odpálí bez přípravy a jede se na plný koule hned od startu. Řezavý riff jde krásně do hloubky při sprintu přesném jak švýcarské kukačky. No, jestli to pojede takhle, já nemám co řešit a metalový happening může začít. Energie až se chlupy ježí, koná se jízda bez brzd z kopce. „Erasing Hate“ se hlouběji noří do melodiky a středních temp, důrazu neubývá. Tady se nudit nebudu, skladba je vzhledem ke své sevřenosti a urputnosti až překvapivě košatá a bez zbytečné podbízivosti spontánně zaleze do sluchovodů, aby tam hodně dlouho zůstala. „No Prisoners No Mercy“ stojí a padá na silných řezavých riffech, který býti katrem, jihlavský Kronospan může zavřít fabriku a propustit zaměstnance. Naléhavý zpěv dává všemu korunu, zde není co řešit. „Deserve To Die“ je skladba více skočná a vzdušnější, kytary variabilnější, skoro až do crossoveru devadesátých let (pro úplnost informací vzpomenu D.R.I. nebo NUCLEAR ASSAULT), na každý pád velmi příjemné poslouchání, kterak dokážou být LETHAL VENDETTA hraví, aniž by nějak slevili ze své sveřeposti. S „Plains Of Serenity“ atmosféra opět houstne, tempo zpomaluje a náznak instrumentální rozjuchanosti předchůdce je v čudu, tu nahradila ponuřejší nálada. „Salute To Gods“ cení špičáky a přidává na rychlosti, přitom ty pevné kořeny klasického metalu jsou krásně slyšet. „Battle Warcry“, zas a znovu energetické riffy, zas a znovu příval energie, explodující v dynamickém sólu. „Final Conflict“ zařazuje vyšší kvalt a netřeba řadit níže, skladba si to sviští svižně kupředu až do posledního tónu. V závěru je ještě více přidáno na oktanech paliva a úspěch je zaručen. „Race Is Only A Name“ – nářez na závěr. Nejthrashovější skladba na celém albu a zároveň skvělé zakončení. Old School matrice, přeleštěná současnými možnostmi a zvukem, použitá s nadhledem a elegancí, překvapivě pestrý rejstřík výrazových poloh bez toho, aby skladba působila jako výsledek snah, kdy pejsek s kočičkou onehdy klohnili onen bájný dort.

Finální sprint a finito… No čučím na to jako Japonec v Praze na Orloj. Čekal jsem leccos, ale tahovouhle řež v luxusním balení rozhodně ani omylem. Očekávaje sympaticky obyčejné album, slyším nespoutanou divokou šelmu, zahnanou do kouta a tím pádem pekelně nasranou. Navzdory této fatální situaci si toto zvířátko ponechává svou vznešenost a hrdost vrcholového predátora. Skvělé, spontánní a strhující album !!!

facebook.com/lethalvendetta/

lethalvendetta.com/