Recenze: Murder Inc. - Umlčen navěky (2018)

Od loňska mám stále živé vzpomínky na „Povolení zabíjet“, debutové EP hýskovských MURDER INC. Nadělalo slušný rambajz a paseku a nebyl tudíž důvod se těšiti na plnometrážní kousek. Ten naštěstí na sebe nedal příliš dlouho čekat a je co poslouchat a i na co se koukat – grafika (naprosto stylová a naprosto vyvedená, včetně inovovaného loga) plně koresponduje s obsahem stříbrného kotoučku uvnitř digipacku. Účinek tornáda ve skladu munice se beze zbytku opakuje a řekl bych, že tentokrát trhaviny ještě o nějaký ten kilogram přibylo.

Intro, datumovitě nazvané 42-06-10... (pro ty slabší v dějepise toto datum převedeno do verbální formy znamená den vyhlazení Lidic), rozpoutá bez varování kataklyzma téměř black metalových rozměrů. Následuje, či spíše hned na první kousek navazuje „Rozsudek padl“, rozvíjí téma intra. Hudebně řádný thrashový běs, rychlost a po dekl naládováno drtící energií. „Na kusy roztrhán“ běsní s podobnou intenzitou, při tom všem běsnění dojde však na několik zajímavých rytmických přemetů a promyšlených momentů. MURDER INC. drží posluchače ve střehu, a tento se rozhodně nenudí. Nejlepší momenty SLAYER a SODOM evokující „IV. Druh“, nátěr a jedním šlehem chytlavý kousek, který nemám nárok zklamat žádného thrashem jebnutého magora. „Život jde dál“ úvodem polevuje na zběsilém tempu, lehce se vymyká celkovému běsu, kulí se ve středním tempu, murmur a hrdelní vokál si dávají vyrovnaný duel. Pomalejším tempem skladba rozhodně získává a získává především posluchač, album rozhodně není jeden dunivý monolit a „Život jde dál“ je oživení jako kopytník a přežvýkavec dohromady. „Arcifuck“ vykopává klíny a utrženou ruční brzdu hází z rozbitého okénka, forsáž přidává silný refrén. Po tradičním kvílivém sóle na plný céres skladba dojíždí nekompromisně do cíle – zprvu nenápadná a závěrem ježatá a cenící kousací aparát všemi směry. „P.P.S.“ zrychluje a přidává více HC koření, jeden z největších nářezů na albu samotném, než se jeden stihne rozkoukat je skladbě ende šlus a jede „Podříznout a zakopat“. Rychlost nepolevuje, vokál s kadencí AK-47, energie by se dala krájet na kolečka, až by k tomu bylo škoda chleba. Pochmurně se rozjíždějící „Smrtihlav“ (úvod nádherně strukturovaný) poměrně dosti rychle nabere známé pekelné točky hezky za ručičku s ponurou atmosférou, která se skladbou táhne jako pořádně zrezlý řetěz, i když k závěru nám „Smrtihlav“ začne vykvétat do melodie. Titulní „Umlčen navěky“ obstarává finální explozi a dočišťovací práce, a potvrzuje vše, co titulnímu kousku předcházelo. Žádná stopa po vyčerpanosti, vyčpělosti nebo snad kompletním vyrabování thrash metalu. „Umlčen navěky“ je takový propocený a řádně zasmrádlý ručník hozený do ringu těm, co tyhle kraviny s vážnou tváří šíří mezi dělný lid. MURDER INC. s elegancí starých psů vypustili ven nahrávku, která se směle rovná špičce nejen domácí.

A tak hajdy prohrabat skříň, natáhnout ocvokovaného křiváka a potrhané džíny, vzít babu kolem ramen a jediné, co pak chybí k celkovému štěstí je vyklepat si kedlub v kotli za přispění pár promile, ať krom ztuhlého krku a vyřvaných hlasivek brní i kedlub z kocoviny. Je tu další syrová sršť, která stojí za pozornost!!!

bandzone.cz/murderinc
facebook.com/RawThrash666