Recenze: INFECTED RAIN - Ecdysis /2022/ Napalm Records

Slyšel jsem o nich mnohé, exportní artikl z Moldavska v čele s výraznou vokalistkou mě následně neminul na letošním Basinu, pročež jsem si zvládl udělat obrázek o tom, jak INFECTED RAIN fungují naživo. Inu jářku, poslouchá se to dobře, o tom žádná. Moderní nálož, sestávající se z mixu všeho, co skýtá současná moderní scéna včetně elektronických prvků, střídání hrubého a čistého vokálu, nu-metalového groove a metalcorových záškubů. Jde mi z toho trochu hlava kolem, není to něco, co by mě zarazilo do židle a už vůbec už ne něco, na co bych civěl s otevřenou hubou. Dojem z koncertu (živá prezentace INFECTED RAIN nepostrádala nic podstatného a kupodivu mě, tradičního staromilce, i bavila…a to je co říct) přiměl k tomu, abych si poslechl aktuální album.

„Ecdysis“ vlastně nemám co vytknout pokud jde o formu vyjádření, instrumentálně na tom jsou skvěle, vtip zároveň a kámen úrazu je v tom, že v tomto jsou jedni z mnoha a počet kapel, které drhnou tenhle mustr, je nemalý. Už se v té změti delší dobu nevyznám a odlišit jednotlivé party od sebe je úkol nemalý. INFECTED RAIN slouží ke cti silná emoční rovina, obsažená komplet ve všech skladbách. Rovněž se mi líbí zvuk alba, povedené riffy a porce energie na desce obsažená. Co už se mi líbí méně, je sevřená uniformita alba. Skladby jedou plus mínus na jedné vlně, jako by si kapela řekla, že tohle se nám povedlo tak takhle pojedeme a hlavně se nepouštět do větších akcí, co kdyby to zrovna nedopadlo. Po prvním poslechu mi deska dala dosti zabrat a vážně jsem uvažoval se na to jednoduše vybodnout a věnovat se něčemu, co mě bude více bavit. Dřelo to, ale nakonec jsem vydržel…ještě je dost času na stisknutí kouzelného tlačítka.

„Ecdysis“ je ve finále lepším albem, než se mi na začátku zdálo. Kompatibilita se mnou sice stále drhne, ale to je zapříčiněno mým nastavením jako posluchače, nikoliv objektivní kvalitou alba. Jakmile jsem si alespoň trochu zvykl na nekomfortní prostředí stylu, který nemám zdaleka tolik zažitý v kontrastu s tradičnějšími formami, „Ecdysis“ začalo vcelku obstojně fungovat. Skládačka povícero moderních směrů působí poměrně nesourodě, nicméně úspěšně klame tělem. Jednotlivé stylové vstupy, tvořící tvář INFECTED RAIN, spolu fungují více než dobře. Pokud se INFECTED RAIN podaří ta nejzásadnější věc, tj. k vyleštěné a technicky precizní formě přidat stejně drtivý emoční obsah skladeb, dočkáme se od kapely ještě velkých věcí. S „Ecdysis“ mají INFECTED RAIN skvěle našlápnuto, jsou skvělou koncertní kapelou, která si s elegancí dokáže získat publikum na svoji stranu. Pokud jde o studiovou nahrávku, ta představuje INFECTED RAIN jako velmi nadějné, nicméně na fázi, aby mě album srazilo do polohy sedací a já si vydechl překvapením se slovy „tý vogo, tak tohle je maso“, ještě nedochází. Co není dnes, může být příště a nemusí to trvat až tak dlouho, INFECTED RAIN k tomu mají skvělou výchozí pozici. V řadě skladeb je jasně slyšet, že kapela dokáže vybalancovat technickou a emoční stránku skladeb. V tu chvíli mám pocit, že slyším mnohem lepší kapelu. INFECTED RAIN určitě za pozornost stojí, fandové moderního soundu budou tuhle desku jistojistě vidět v mnohem příznivějším světle než já, rozdíl jedné až dvou generací bude nepochybně úřadovat jak zjednaný. Není každý den vyloženě posvícení, jinde však bude párty jak řemen!!!

infectedrain.com/

facebook.com/infectedrain

instagram.com/infectedrain_official/