Recenze: HIDDEN INTENT – Dead End Destiny /2021/ vlastní vydání

Že se v Austrálii líhne dosti metalových pecek, je známá věc. Australské kapely u nás během pár let doslova zdomácněly a vše nasvědčuje tomu, že jen tak nezmizí. Objevujeme další a ty, o kterých jsme již ztratili slovo, točí další alba, takže nemám pražádných obav o další rozvoj australské komunity na Metal-Line. HIDDEN INTENT by s přehledem zapadli mezi americké thrash metalové kapely, jejich styl je jim docela blízký, ale nebyli by to Australani, aby nebylo něco jinak. HIDDEN INTENT totiž nelze tak úplně snadno hodit do jednoho pytle s evropským nebo americkým pojetím thrash metalu, úplně nepasují nikam. Docela výmluvně to ilustruje profilový obrázek na FB profilu kapely – koala se zuby predátora s čumáčkem od krve. Ač se to může zdát, tohle není běžná thrash metalová kapela, byť je stylová až běda. Tušení, že nemám v prackách pouze solidně průměrné album, začalo hlodat velmi brzy až dohlodalo.

HIDDEN INTENT na svém třetím albu dávají jasně na srozuměnou, že se nebudou krčit v koutě jako druhořadí joudové a se zbožnou úctou vzhlížet k thrash metalovým velikánům. Na „Dead End Destiny“ lze nahlížet ze dvou úhlů – jedním je standardní thrash metalové album bez zásadních vad na kráse, nicméně neočekávejme žádný úprk za novými obzory a už vůbec ne posouvání stylových hranic. Druhým, podle mě zásadním úhlem pohledu je dravost a struhující energie, přítomná v každé skladbě skloubená se zručnou instrumentací a výrazná nápaditost obsahu „Dead End Destiny“. HIDDEN INTENT si přitom vystačí „pouze“ s tradičním výrazivem bez úletů do ostatních metalových odvětví. Přes relativně omezené možnosti se jim podařili zdánlivě nemnožné – vtisknout „Dead End Destiny“ svébytnou tvář. Albu velmi prospívá, že se nedrží jedné šablony. Významný prostor dostávají melodické pasáže, citlivě zakomponované do výbušného stylu HIDDEN INTENT. Melodika vytváří řádný „průvan“ a svěží nádech, stejně tak jako důmyslná výstavba skladeb, napěchovaných energií až po okraj. Je známým faktem, jak zásadní roli hrají (nejen) v thrash metalu bicí – dokáží muziku skvěle nakopnout nebo naopak ji nehorázně obrat o šťávu. Dynamika a technická úroveň bicích dodává „Dead End Destiny“ strhující razanci a žene skladby nemilosrdně kupředu.

Slova o australském vývozním thrash metalovém artiklu jsem bral jako klasické velkohubé slinty, které se dobře vyjímají na promo materiálu a skutečnost je kolikrát někde úplně jinde. Jenže promo slinty nekecají – HIDDEN INTENT se svou aktuální deskou pořádně vytáhli a dosti těžko jim lze něco zásadního vytknout, „Dead End Destiny“ šlape jako prvotřídně seřízený stroj. Stylová hra na jistotu může někomu připadat jako náznak vyčerpanosti a recyklace, pak důrazně doporučuji album vyposlechnout s odpovídající pozorností a povedete jiné řeči, zvláště když energie v baterkách dochází. Tahle živelná a zdravě drzá nálož osmi pecek (devátá je sebevědomá cover verze „Altar of Sacrifice“ od SLAYER) docházející šťávu spolehlivě dobíjí. Dost možná můžete mít pocit, jako by Vás někdo strčil do ždímačky společně s prádlem a onen přístroj pustil na maximální otáčky. S klidem bych si vsadil, že možná ne všichni, ale řada z Vás se znovu postaví do fronty a dá si tuhle jízdu znovu a pak ještě několikrát.

facebook.com/hiddenintent

hiddenintent.bandcamp.com/