Recenze: ENVENOMED – The Walking Shred /2019/ Black Roos Entertainment/El Puerto Records

Další australský metal je tu. Další thrash od našich protinožců (aktuální album ENTER 6 jsme proklepli nedávno, stejně tak skoro před rokem PurEnvy) je bezesporu zajímavým úkazem. ENVENOMED kromě thrashové údernosti pracují se silnou melodikou s výrazným aromatickým ocáskem vedoucím ke klasickému metalu. A když k tomu přidáme krásně ostrý zvuk a dynamické bicí, vyjdou z toho ENVENOMED se svým posledním albem „The Walking Shred“.

"The Walking Shred“ se po intru nesoucím název alba, rozjede pěkně zostra. „Abandon Hope“ má nabroušeno zostra podobně chirurgovým skalpelům před operací. Po melodickém refrénu, který skladbu rozhodně nekouskuje, nýbrž ji ještě vytahuje nahoru (podobně, nikoliv stejně, s melodiemi operují belgičtí ARTILLERY). „The Dead“, neskutečný mazec ve středním tempu!!! Melodie vystupují více do popředí a místo, aby měly ten častý zjemňující efekt, mají za následek další příjemné zintenzivnění skladby. Jestli to takhle bude pokračovat, jsem odsouzen se jedenáctkrát opakovat a mlet to samé dokola jako superarbitrovaný blb. A pomalu to tak vypadá – „Aware“ jede v téměř totožných kolejích, maximálně není tak naježená a vytahuje na denní světlo více metalové klasiky. A už to neplatí, „Fate Closes The Door“ citelně zpomaluje a pohrává si s baladickými náladami a přerušuje tu sveřepost předchozího stavu věcí vezdejších. Tu baladu berte tak z půlky doslova, skladba sice ani na okamžik nezrychlí, ovšem důrazem ve své druhé půli všechny obavy z lyrického cajdáčku nechává zajít v prachu. Nakonec se jedná o solidní hitovku, která s grácií udrží pozornost do posledních tónů. „Rebellion“ se houpe v groovy rytmu, během sóla mírně zrychlí, aby se záhy vrátila na houpačku. Táhlé melodie skladbě náramně sluší, a to už jsem se pomalu smiřoval s faktem, že se pojede na chlup stejně, jako před „baladou“. ENVENOMED se evidentně líbí ve středních tempech a nemají potřebu zrychlit na kadenci samopalu vzor 24, co koroduje na větru a dešti. „Through The Cold“ přináší jedno (subjektivně pro mě) hezoučké překvapení, jedná se v jádru o přiostřenou hard´n´heavy skladbu, dusající svižně kupředu, vybavenou klasickým riffem. Skvěle to funguje a moje staromilská dušička se tetelí, jako když mám blechy v posteli. „The Haunting“ je opět ostrá střednětempá thrashovka, zabalená do melodického obalu. Je až s podivem, jak zatím, až na dvě lehké odbočky, sevřený a poměrně jednolitý koncept nesplývá do jedné koule, kdy už začíná být poněkud problém od sebe skladby rozlišit. Poprvé se rozeštěká náš samopal vzoru 24, a že je to jářku palba, škoda jen, že pouze na chvíli, ENVENOMED i tyhle rychlosti bezpochyby umí. „All That Remains“, přesná jako úder kladiva na kovadlinu, a pořádně si to sype kupředu!!! Po půl minutě už zase ne a opět si to rázujeme v pochodovém kroku, ale to nevadí. Silná melodie vše kompenzuje a do rychlého nájezdu by se stejně nehodila. Rychlá sypačka se vrací uprostřed skladby a v závěru, se silou demontovat dlažební kostky a sem tam nějakou tu střechu, jako zahřívačka na „Sacrifice“. Začínám mít podezření, že mnou stýskané rychlé skladby kluci přede mnou schválně zašili na konec alba, jestli se k nim vydržím proposlouchat. „Are You Gonna Go My Way“, že Vám ten název něco říká??? Není to náhoda, jedná se o cover hitu Lennyho Kravitze, a žádná býkárna. Skladbu se ENVENOMED povedlo maximálně zmetalovatět a dát nový rozměr, což je ten pravý smysl cover verzí. “Metal Unite“ je jako poslední v pořadí důstojnou tečkou, vyrovnanou symbiózou klasiky, thrash metalu a melodií.

No, vcelku čumím s otevřenou hubou. ENVENOMED stvořili album, které v podstatě nemá hluchých míst. Tedy ne, že bychom slyšeli něco prozatím neslyšeného, převratného a revolučního. To prosím ani omylem. ENVENOMED se drží metalové tradice jako čert knihy hříchů, jejich metal je ostrý, sevřený a důrazný – poctivý riffostroj, vymazlený melodiemi a po čertech poctivé řemeslo, kterému můžete věřit každé jediné hrábnutí do strun.

facebook.com/EnvenomedOfficial/

youtube.com/user/EnvenomedOfficial