Recenze: DYING FETUS – Make Them Beg For Death /2023/ Relapse Records

DYING FETUS jsem léta letoucí vedl v patrnosti, pravidelně došlo ke vzájemnému protnutí, ale nikdy se nestalo, že by mi z nich spadla čelist. Mé cesty se ubíraly jiným směrem a DYING FETUS na mě vykukovali z druhého sledu, kterážto role jim absolutně nepatří. DYING FETUS jsou nepopiratelná legenda brutálního metalu a budiž alespoň částečným splacení dluhu z mé strany, že mě nakonec chytlo za spodek jejich již deváté album, přestože jisté tanečky už proběhly kolem desky „Reign Supreme“.

DYING FETUS jsou držáci, můžete sáhnout po jakékoliv desce a nešlápnete vedle a ani k tomu nepotřebujete „boty od Aligátora“ (pozn. – jedna z ulítlých reklam z filmových Básníků) Nekompromisní a vražedná riffovačka úřaduje opět, jen mám tentokrát neodbytný pocit, že skladby jsou zuřivější a riffy více řežou. Rok 2023 byl nadmíru úrodný, co se týče skvělých death metalových alb, kromě velmi očekávaných nahrávek (které mimochodem rozhodně nezklamaly) k bohaté sklizni přispěli i DYING FETUS, kteří do běhu událostí promluvili tak výrazně, že se opožděně nebojím hovořit o jednom z nejpovedenějších death metalových alb loňského roku.

Jednoznačným plusem nahrávky je velmi živá a organická produkce, prostá snah po ad absurdum dohnané čistotě všeho, co je na albu slyšet. Z DYING FETUS vedle technických kotrmelců vyzařuje jasný odkaz a silné ukotvení v původním hrubém a neurvalém výrazivu death metalu včetně dávného pachu smrti z každého taktu. Jako bych téměř fyzicky cítil na krku chladnou čepel a byl součástí šíleného řádění vyšinutého magora, jemuž je vše živé jaksi proti mysli. Vytříbená technika a strojová přesnost nepotlačuje atmosféru a duši skladeb (no…duši, vzhledem k tematice se dušičky kvapem stěhují jedním nebo druhým směrem), stejně jako nápor energie nedrtí melodiku až na dřeň. Melodičtějších momentů album obsahuje více než dost. Vytváří se tím další z rovin, bez kterých by album nefungovalo s takovou silou, jakou disponuje a neváhá ji při nejbližší příležitosti použit.

Trvalo to, než mě DYING FETUS přesvědčili, ovšem s o to větší razancí se jim to podařilo prostřednictvím „Make Them Beg For Death“. Všechno má svůj čas a v tomto případě to platí dvojnásob. „Make Them Beg For Death“ je maximálně intenzivní do samotného závěru, těžko najít slabší místa. I po třech dekádách existence je kapela náramně při chuti a rozhodně se nemotá v bludném kruhu. Je na čase, abych se vydal proti proudu času a zaplnil vědomostní vakuum.

dyingfetusband.com/

facebook.com/DyingFetus/

instagram.com/dyingfetusofficial/