Recenze: D.M.C. – All For A Piece of Iron /2024/ Bizarre Leprous Production

D.M.C. nikdy nebyli žádná béčka a platí za spolehlivé pracanty. Od debutu „Murderous Power“ mají nastavenou vysokou výkonnostní laťku, potvrzenou předchozím albem „Decapitation“. Pět let uběhlo a je tu další válečné tažení jménem „All For A Piece of Iron“. Co funguje, se vyplatí zásadně neměnit. D.M.C. se do výrazných výrazových posunů nepouštějí a do experimentů už vůbec ne. Bezpečně usazeni ve své brutálně – komfortní zóně pilují detaily a svůj vlastní náhled na brutální death metal.

„All For A Piece of Iron“ na mě působí jako hra na babu v minovém poli. Vychází sice z neměnného základu, nicméně jedná se snad o ještě intenzivnější klepec, než tomu bylo ještě v nedávné minulosti. S náladou desky přesně ladí zpracování obalu – temné tóny a přímý do prázdných očnic lebečního skeletu. Smrt číhá všude a je jasné, že vítězem této hry na schovku určitě nebudete. Tetka smrtka je nekonečně činorodá a vynalézavá, vždy je o krok vepředu a titěrná naděje na přežití je jen součástí zvrácené hry, kdy je vítěz určen předem. Nepřetržitá palba těžkých zbraní a nechutný smrad plynu ve směsi s pachem těl nešťastníků, kteří to zabalili přede mnou, má sílu přeorat nejen zemi nikoho mezi předními liniemi. Přeorán jsem i já, a to do hloubky ztracené duše. Před očima se mi odvíjí předehra k apokalypse lidského druhu jako následku násilné podstaty člověka. K výsledné temnotě desky výraznou měrou přispívá zcela luxusní produkce, kterážto zní syrověji a zároveň nevychází jako koule hluku. Vše je nádherně slyšet při zachování nemalého množství koroze a zatuchlosti. Melodické vyhrávky skladby nijak zvlášť neodlehčují, spíš naopak fungují jako akcelerátor hoření a zintenzivňují všeobecný zmar.

Nerad vypouštím z úst rádoby silácká prohlášení v duchu „nejlepší album od vynalezení ruchadla“ a podobné duchaplnosti, ovšem takhle dotažené a co do atmosféry silné album si o to se samozřejmou bezprostředností přímo říká. Trocha té zašpiněnosti spolu s větší otevřenosti formy (skladby nejsou až tolik sešněrované kolem riffů a mají více prostoru na rozvinutí atmosféry do větší šíře) zvládá solidně kopat do úsměvu.

Stalo se v zásadě to stejné, jako v případě „Decapitation“ – první dojmy zdaleka nemají tu sílu, jako mazec, který přichází po několikerém poslechu. „All For A Piece of Iron“ nabíhá obdobně, jako když zapnete cirkulárku. Na rozjezdu jakože solidní, v plných otáčkách už je to ale prstům nebezpečná situace. A jak známo, ufiklé prsty znovu nedorostou, takže bacha!

facebook.com/deathmoshcore

bandzone.cz/dmc

bizarreleprous.bandcamp.com/album/all-for-a-piece-of-iron