Recenze: CHARONS CLAW - Streets Of Calimport /2022/ MetalFighters Records

Podle pojetí obalu bych CHARONS CLAW zařadil do zcela jiného metalového chlívečku. Namísto fantasy power metalu nebo popem načichlého toho samého se na mě vyhrnul solidně nabroušený heavy / thrash a příjemné překvápko je na světě. Nechci srovnávat nesrovnatelné, ale když někdo zabrnká na strunu METAL CHURCH (slyším zde obdobný přístup, dále se jede podle vlastních not), má se mnou daleko jednodušší práci. CHARONS CLAW okupují díky stylové nejednoznačnosti dosti široký výrazový prostor s lehkým dotykem progresivních směrů.

CHARONS CLAW působí velmi nenápadně, zpočátku mě ničím zvláštním a neobvyklým nezaujali. „Streets Of Calimport“ se nijak nestaví na odiv, civilní a nenápadná produkce nepředstavuje žádný prvoplánovitý tahák. Všechno stojí a padá přímo na skladbách a je na posluchači, jak se vcítí do atmosféry alba. Zde je pak vše v naprostém pořádku, byť zpočátku se zdá, že se „Streets Of Calimport“ točí kolem jednoho vzorce a celkový dojem je spíše (ve vší úctě) spíše „kategorie B“. Víme všichni, jak se to má kupříkladu s tzv. béčkovými filmy, ty to často první lize natřou bezprostředností a absencí klišovitých výplní. CHARONS CLAW zajisté mají značné rezervy, pokud jde o produkci a zvukové ošetření alba, otázkou zůstává, zdali právě touto cestou nechtějí kráčet. Syrovější pojetí „Streets Of Calimport“ má nepochybně své osobité kouzlo i přesto, že právě kvůli civilnější produkci budou mnohými považováni za chudé příbuzné. Jenomže to není úplně pravda, to že vaše album nezní jako z nejdražšího studia ještě neznamená, že nemáte co nabídnout. „Streets Of Calimport“ je ve srovnání se zástupy nablýskaných a stejně tak i emočně sterilních nahrávek bezvadně živá nahrávka, skoro bych měl pocit, že se kromě několika detailů nahrávalo na jeden zátah. Album to není otravně přeřvané, nic se na něm neděje přepjatě a na efekt. „Streets of Calimport“ potřebuje pouze jediné - trochu času na „usazení“ v uších, pak se z obyčejnosti rázem stává sympatická vstřícnost a z počáteční jednotvárnosti je rázem zajímavě a dramaticky vystavěná sktruktura skladeb, z nichž každá disponuje svébytnou náladou a přirozeně chytlavou melodikou. Dohromady tvoří poutavý dramatický celek, který se velmi příjemně poslouchá. Pokud mi možná trochu vadilo řekněme „nízkonákladové“ a možná až příliš civilní zvukové ošetření alba a zjevně cítil, kam až by vyrostlo za přispění některého z věhlasných producentů, tento můj pocit pozvolna vymizel. Cit pro výstavbu skladeb a jejich atmosféru spolu s vypravěčským talentem je více, než zjevný i tak až nakonec všechny nectnosti do jedné zcela převálcuje.

Stává se s železnou pravidelností, že mě underground potěší svěží, neotřelou nahrávkou a nemusí to být nutně brutus extrém. CHARONS CLAW „pouze“ využívají vše, co již bylo x-krát vyřčeno a v nejrůznějších kombinacích použito, ovšem dělají to skvěle a s nemalou dávkou skladatelské šikovnosti. „Streets Of Calimport“ tak trochu klame tělem, jakkoliv se mi nezdálo příliš zajímavé, tak nakonec mě začalo postupně velmi bavit. Kombinace silových riffů a spontánně chytlavé melodiky propůjčují CHARONS CLAW významnou porci originality, což může být silným lákadlem do budoucna.

facebook.com/charonsclawofficial

instagram.com/charonsclaw_official/