Recenze: CHAOSFORM – Kill For Honor /2019/ Immortal Souls Productions

Finsko nutně nemusí býti bráno jako země death metalu zaslíbenou, byť paběrkáři to rozhodně nejsou. Jinými slovy, když se urodí, tak se děje minimálně malá bombička. CHAOSFORM jsou právě tou finskou bombičkou.  Jsou draví, morbidní a plní síly. Je naprostým faktem, že death metal v sobě nosí podstatnou část krve pocházející ze syrového thrash metalu, a v případě těchto finských rarachů si tento odkaz užijete měrou více, než malou. Magická formule, kterou bezmála tři desetiletí operují legendární VADER, má v případě CHAOSFORM další smysluplné vyjádření. Nespoutaná energie thrash metalu a ponurost death metalu existují v rovnocenné symbióze a hrůzný hybrid šíří zkázu všude kolem.

„Vulture“ beze vší pochybnosti rozmetá vše ve svém dosahu, chvíli se žene kupředu, chvíli se nekompromisně odvaluje s důrazem tlakové vlny po jaderném výbuchu. CHAOSFORM sice vycházejí ze staré školy, a to se vším všudy, to jim ale nebrání své skladby náležitě vymazlit včetně zdařilého sólování. „Kill For Honor“ od začátku nabírá na urputnosti, věrně svému názvu. Do popředí více vystupuje thrashová podoba kapely, za což z valné části může ostrý ústřední riff – ten je jako z učebnice – a ještě výrazněji druhá půle skladby, tam už thrashing naprosto dominuje. „Deadalive“ pokračuje v útoku a jede se řádně z vršku, a kdo to přežene, rozbije s držku…ale kdepak, „Deadalive“ drží krásně pohromadě a bez námahy drtí vše, co jí stojí v cestě. Příval energie, jako když dáte Ropákovi cucnout benzínu, to je „Deadalive“. „Monster Within Me“ získává více na brutalitě a na těžké váze. Jeden má málem pocit, že mu samovolně práchniví kosti ještě zaživa, zabijácké riffy a střídání tempa daly dohromady skutečně zabijácký kousek!!! „Chapel Of Hatred“ ve své inspiraci zabíhá málem až ke Schmierovým DESTRUCTION, kterýžto pocit zní velmi příjemně a vhodně album zpestřuje, aniž by na druhou stranu docházelo ke zbytečnému drobení celku na jednotlivé kusy. Závěrečná pomalá pasáž, která se v okamžiku láme do předchozího vzorce, jen povyšuje již tak vyvedený kus. „Void Horizon“ – osmiminutové závěrečná náladovější skladba…no nálad sice najdeme dosti, ovšem nečekejte žádnou křehkou melancholii, toliko stejný mlýnek na živočišné tkáně v melodičtější a variabilnější podobě. CHAOSFORM dávají jasně znát, že jsou zručnými náladotvůrci a dovedou pracovat s atmosférou skladby. Těch osm minut uběhne jako rauchpauza při noční směně a dostavuje se onen pocit, dostavující se vždy po výživné ušní krmi – rozdrážděné chuťové receptory mají stále hlad.

„Kill For Honor“, prd záleží jestli EP nebo plnohodnotné album (šest skladeb dohromady má rovnou půlhodinu), není jen tak obyčejným death / thrashovým albem. Na to, že využívá jen a pouze prověřených výrazových prvků, zní famózně a má sílu strhnout posluchače s sebou přímo do středu bouře. Není absolutně čas lámat si hlavu, kde jsme tenhleten riff slyšeli v podobném duchu, koho dalšího nám svým zpracováním ta která skladba připomíná. CHAOSFORM jsou uvěřitelní a co hlavně – sakra dobří !!!

chaosform.bandcamp.com/

facebook.com/Chaosform.band/

chaosformband.com/