Recenze: CANNIBAL CORPSE – Chaos Horrific /2023/ Metal Blade Records

Jako u ostatních kapel, i od CC mi kolikrát šmakují alba, která nejsou všeobecně top diskografie. „The Bleeding“ mě například úplně minulo a vrcholem éry Barnes je pro mě „Tomb Of The Mutilated“ s tím, že předchozí desky jsou totální kult. Pak chvíli hlucho, aby se mi rozsvítilo společně s „Gallery Of Suicide“ a „Bloodthirst“. „Gore Obssessed“ mě zas tak za slabinu nechytlo, naopak „Kill“ je na tom přesně opačně a funguje přesně tak krvavě, jak vypadá jeho minimalistický obal. Dál už jsem jen paběrkoval, jako by se mi CC přežrali či co, prostě jsem se na následující alba nějak ne a ne naladit.

S „Chaos Horrific“ mám znovu ten samý pocit, jako jsem míval, když jsem si cpal do hlavy kupříkladu „Gallery Of Suicide“. Najednou mě „Kanibalové“ znovu cupují na kusy, riffy řežou až ke kosti a já jak to tele na porážku bez cuknutí držím. Přitom se toho nového děje poskrovnu, slyším staré známé CC, na jaké jsem za léta zvyklý, jen mi připadají tak nějak uvolněnější a hladovější. Cosi už se dělo na předchozí desce „Violence Unimagined“, ale ještě mě to přes nos nepraštilo tak, jako nyní. Může za to množství nápadů, které se na aktuální desku podařilo napěchovat. Hrůza, krev, násilí, toho všeho se mi opět dostalo vrchovatě, a navíc v podobě bez přehánění reprezentativní. CC se drží své sady nožů a svůj styl jemně pilují k dokonalosti. Za tu dlouhou dobu se naprosto logicky vyskytují určité repetice, ovšem v případě „Chaos Horrific“ se vyskytují minimálně nebo se je díky brilantní produkci podařilo náležitě upozadit. Když už jsme u produkce desky, nelze nezmínit Erika Rutana. Ten je krom produkce od předchozí desky součástí sestavy (novinka žhavá jako včerejší den, všichni jistě vědí) a právě v jeho aktivní účasti vidím nemalý přínos k finálnímu vyznění alba.

Byly momenty, kdy jsem se k deskám CC příliš často nevracel. Jednalo se především právě o ty z poslední doby a už jsem pomalu přestával věřit, že se to někdy vezme zpátečku. „Chaos Horrific“ je ale natolik zabijácká nahrávka, že se nemusím dvakrát rozmýšlet. Jak v podstatě nemám rád krvavé horory (kdeže jsou časy zpřed více než třiceti let, kdy jsem ty největší nechutnosti doslova hltal), tak tenhle kus krvavé flákoty s kostí si dám sakra líbit. Staří psi stále mají na to mladým kusům ukázat, zač je v masokombinátu krkovice.

cannibalcorpse.net/

facebook.com/cannibalcorpse/

instagram.com/cannibalcorpseofficial/