Recenze: BLOODY REDEMPTION - Hit To The Gore /2022/ Awakening Records

Pět let nazpět jsme se zabývali předchozí deskou BLOODY REDEMPTION a ocenili jsme autenticky pojatý old school death metal, nic víc nic míň ve velmi uvěřitelné formě. „Hit To The Gore“ pokračuje v nastoleném směru a fandové starého death metalu a starých pořádků v metalu si opět mohou mnout spokojeně ruce. BLOODY REDEMPTION a old school death metal, toť dvě inkarnace jedné bytosti a na aktuálním albu jsme svědky dalšího kroku k dotaženějšímu krvavému řemeslu s ambicí full servisu včetně pohřbu do země, případně kremace - náš zákazník, náš pán, BLOODY REDEMPTION disponují kompletním portfoliem, jak vás připravit o ubohou existenci a dále zpracovat.

Syrové řemeslo smrti podle tradiční šablonky BLOODY REDEMPTION zvládají s lehkostí mistrů, nikde ani stopy po lapání po dechu, promyšlené skladby jsou napěchovány šťavnatými nápady a nezbytnou chorobnou atmosférou, tudíž není příliš prostoru na to, abych stíhal vychladnout. Vedle tradičního death metalu se BLOODY REDEMPTION, a bylo tomu tak i na předchozí desce, vřele bratří se syrovým thrash metalem. Díky tomu je „Hit To The Gore“ pěkně dynamické a pružné v kolenou, o podmanivé zvraty a funkční přechody mezi ponurostí a ostrým výrazem není nouze. Nemám proto dojem, že by se zde dělo něco v tom smyslu, že jsme svědky exhumace dávno mrtvého monstra, které příhodné klimatické podmínky zakonzervovaly do mimořádně zachovalého stavu. Tohle je nemrtvé stvoření, které vám bleskurychle rozpárá dutinu břišní ani nemrknete a už máte sežrané vnitřnosti.  Býti takto sprovozen ze světa rovnou na osm způsobů, to jsem sice tak trochu čekal, ale určitě ne až takto na úrovni. BLOODY REDEMPTION na sobě ukrutně zamakali, „Hit To The Gore“ dostalo skvělou fazónu, skladby jsou dotaženější, působivější a i barevnější co do nejrůznějších zajímavých drobností, ty bezchybně přispívají k udržení pozornosti a zvyšují očekávání, co přijde dál. Na experimenty můžete sice dopředu zapomenout, ovšem nápaditost ve starém balení jejich absenci bohatě vynahradí.

K největším přednostem „Hit To The Gore“ patří právě ten „neošoupaný“ projev, jako by old school death metal byl čerstvý hit sezóny a neměl za sebou více jak tři dekády lítých bojů.  Jedinou moderní věcí, která se na albu prokazatelně vyskytuje, je současný zvuk. Tento pak působí naprosto organicky bez poznamenání bezduchým bakelitem a skvěle zdůrazňuje silné momenty, jimiž se „Hit to The Gore“ jen hemží, skoro bych řekl, že mají přímo rojení. Ano, jsem třebas příliš uchvácen vzestupem adrenalinu z povedené desky, ale těch pár týdnů s účinností alba toho příliš nevyvedlo - tedy myslím tím směrem dolů. Trvanlivost „Hit To The Gore“ je zaručena, stejně jako jeho účinnost. Nečekejte, že v krátké době ten prvotní smrtící účinek vyprchá jako laciná kolínská. Nene, tohle album funguje postupně lépe s každým poslechem, jakmile se usadí v plném rozsahu, pak teprve začíná ta správná rubanice a krematorium jede na plný výkon.

facebook.com/bloodyredemptionRA/

bandzone.cz/bloodyredemption

instagram.com/bloody_redemption/?hl=en