Recenze: ANVIL - Impact Is Imminent /2022/ AFM Records

Ani netrvalo moc dlouho, dva roky po předchozím a vynikajícím albu „Legal At Last“ jsou ANVIL  zase. Maximálně nedoceněná, ale přesto stále aktivní metalová klasika neztrácí šťávu a mohla by být hodna záslužného kříže za vytrvalost. Bylo by to však prdlajs platné, kdyby se ANVIL nedrželi na odpovídající kvalitativní úrovni. Na ANVIL je ovšem spoleh a nemůže být ani řeči o tom, že by se potáceli u dna obecného průměru. Jasně, žádnou inovaci a asimilaci moderních trendů očekávat nelze, tohle je plnokrevná klasika a pro mnohé šílené retro, ale na tom sejde asi tak, jako když budeme vědět přesný počet králičích bobků u mě v králíkárně.

„Impact Is Imminent“ hranice neboří, s největší pravděpodobností nezbourá světové žebříčky a už vůbec nebude tvořit součást kolekce dospívajících slečen. To jsou parametry, které nejsou pro ANVIL zásadní, tahle deska však v mnoha ohledech zástupy trendových rychlokvašek dokáže udělat o několik kol. Nebudu pitvat všechny, postačí ty nejpodstatnější:

Autenticita - ANVIL mají vypilovaný svébytný rukopis, podle kterého si je prostě nemáte šanci splést k kýmkoliv dalším. Za čtyři desetiletí se jejich styl nijak dramaticky nezměnil, možná tak sem tam přes metalový vzorec silněji prosakuje rocková klasika.

Uvěřitelnost - ANVIL jsou kapela s hlavou na špalku, které to prostě můžete věřit. Tady není příliš prostoru pro lacinou pózu, která by poctivé metalové řemeslo degradovala na estrádní parodii.

Přirozenost - deska ubíhá tak nějak sama od sebe, nic významně nedrhne, skladby pádí, jindy se spíše sunou - ovšem nikdy neztrácí přirozenou šťávu a moment překvapení.

Nápaditost - ačkoliv jsou ANVIL stále titíž, skladby stále disponují svěžími nápady, díky nimž aktuální muzika ANVIL rozhodně stojí za to.

Nadhled - ANVIL se evidentně neberou nijak smrtelně vážně, nemají potřebu se nikam cpát, kdo chce, cestu si najde a neodejde zklamán.

Poctivý kus syrového heavy metalu, plně srovnatelný s předchozí deskou, pro milovníka metalové klasiky rajská hudba a ideální prostředek k dobíjení pomyslných baterek, „Impact Is Imminent“ zastihuje ANVIL (už kolikrát po sobě) ve vynikající formě. Původní forma metalu má stále co nabídnout, a není to jen aby ukázala metalovému potěru, jak má starý heavy metal vypadat. Tohle je tradiční a přesto živé a razantní album s oním typicky těžkým spodkem, vycházející z hrad rockového základu. Zdroj byl tisíckrát vypleněn, tisíckrát použit pro potřebu bezpočtu kapel a stále se jeví, že dno je stále v nedohlednu.

facebook.com/anvilmetal/

Anvil - Spotify