Recenze: ALTARS ABLAZE - Life Desecration /2022/ Lavadome Productions

Tomu říkám maso! Nekompromisní vysokootáčkový death / black metal, vybičovaný na maximum. Tím je řečeno dost na to, abyste si zvládli udělat rámcovou představu, co vás čeká za ukrutnou řež. Nelze čekat žádné akademicky technické finesy a atmosférické výlety, tohle album je surový výplach od začátku do konce, čemuž odpovídá prakticky vše, co během zběsilé půlhodiny decimuje vše v dosahu. Těžko lze tohle album přirovnat k něčemu dalšímu, co u nás vyšlo poslední dobou, nahrávek tohoto druhu je opravdu poskrovnu.

„Life Desecration“ není pro slabé povahy, to však neznamená, že se jedná o bezhlavý brutální masakr bez jasných pravidel. Skladby mají navzdory smrtelné koncentrace smrtící energie a drtivému tempu jasně definovaná pravidla hry a nápaditou výstavbu a jsou po technické stránce maximálně dotažené. To, co vypadá jako jednolitý hukot bez výraznějších záchytných bodů, se velmi rychle ukáže jako technologicky vyspělý smrtící stroj, vytvořený s jasnou vizí a silnými nápady. Pravda, album nefunguje s plnou silou hned napoprvé (alespoň ne v mém případě), chce to se do něj pořádně zavrtat, jinak jsem vnímal pouze technickou stránku skladeb, což je pouze půlka příběhu. Aby album zabíjelo s patřičnou razancí, to nějaký ten poslech trvá, ovšem pak se rozjedou jatka takových rozměrů, až začínám mít pocit, že tohle není běžná situace. ALTARS ABLAZE samozřejmě nepovstali z ničeho a takto silné a po všech stránkách dotažené album nevzniklo zásahem zhůry (zde spíš z druhé strany). Tenhle zabijácký debut mají na svědomí současní a bývalí členové HEAVING EARTH plus bubenický v dobrém smyslu šílenec Peter Heteš (ELYSIUM).

„Life Desecration“ mě zaujalo hned ze dvou důvodů. Prvním je jasně slyšitelný odkaz na death metalový grunt, album má i tomu odpovídající mrtvolnou atmosféru, bez které by death metal nebyl pořádně death metalem. Tím druhým důvodem je veskrze moderní přístup k technické stránce skladeb - výsledkem je pak velmi dynamický zvuk, spojující death metalovou brutalitu a ostrost black metalové produkce. ALTARS ABLAZE jsou obojí a ani jedno zároveň, přitom se zákeřná zlomyslnost a obětina kmotřičce s kosou mezi sebou neperou o vedení, ale jako dvě kámošky z mokré čtvrti táhnou káru s umrlci svorně a nerozdílně. Jakoby se v české kotlině srazily dvě smrtící epidemie - brutální švédský black metal a death metal podle vzoru MORBID ANGEL, varianty „Altars Of Madness“ a vzniklá noční můra všech přeživších si vzala to nejlepší z obou. „Life Desecration“ si ponechává značnou dávku preciznosti, ale pouze v nezbytné míře. Jinak je vše podřízeno běsům a nekompromisnímu nátěru v té momentálně nejlepší kvalitě, jakou jsou ALTARS ABLAZE schopni vytvořit.

Tenhle debut by určitě neměl zapadnout, v našich končinách ve svém ranku těžko hledá konkurenci a té světové se může sebevědomě podívat do očí, přitom ji kopnout pod koleno a shodit čepici. Akorát prozatím netuším, zdali se jedná o debut s plánovaným pokračováním nebo „Life Desecration“ zůstane výjimečným solitérem. Ať to bude tak či onak, tohle je excelentní masakrózní půlhodina, kterou si budu ještě dlouhou dobu s chutí užívat!

facebook.com/ALTARS.ABLAZE/

metal-archives.com/bands/Altars_Ablaze/