AUTO LETĚLO VZDUCHEM CCA 50 METRŮ  aneb  NÁVRAT K PŮVODNÍMU KERNU? NIKDY NEŘÍKEJ NIKDY!

AUTO LETĚLO VZDUCHEM CCA 50 METRŮ aneb NÁVRAT K PŮVODNÍMU KERNU? NIKDY NEŘÍKEJ NIKDY!

Je tady, pořád je tady. Bubeník s věčným cejchem KERN. KAREL KARLOS VODIČKA (ex-Electriss)  opět s námi!

Karlosi, jakej to byl skok, přestoupit z Electrissu do Kernu? Kern byl přece taky elektrickej…Co tě vlastně elektrizovalo víc, kterej žánr?

Kern jsem slyšel párkrát na zkoušce - už tam hrál Tony - bylo to přesně vono, co jsem chtěl dělat. Nevím čím to bylo - prostě se mi ta produkce líbila. Také měl Kern ihned od počátku notnou dávku fans, a to tě hodně ovlivní.

Programovals počítačové bicí na singl Blízko nás, jak Ti bylo, kdyžsʼ nemohl fyzicky bubnovat? A napiš mi vůbec, jak to bylo, co ostatní, když jsi programoval, a tak.

Dojeli jsme do Prahy natáčet ten sing l- ihned po příjezdu do studia nám bylo jasné, že je zle. Byly to v podstatě 2 pokoje v zástavbě - naživo dělat bicí bylo nemožné. "Rejža" co tam byl mi sdělil, že se bicí party musí nahrát z mašiny. No co už? Tak jsme šli do hospody - tuším taková letní knajpa u Vltavy, a tam jsem u piva napsal celej singl do not. To se pak naládovalo do tý mašiny a bylo to OK. Nutno podotknout, že ten človíček ze studia byl šikula jako sviňa. 

A pak po první desce „…od narození“ odcházel Tvůj brácha Tony. Jaký to je, když odchází brácha?... To Ti bylo jedno? 

No myslím si, že to byla chyba. Odešel napřed Slávek Karásek z rodinných důvodů a kapela byla hodně utahaná. Hrálo se cca 5-6 let non stop 150-180 kšeftů za rok a po vyjití alba nastalo nějaké vzduchoprázdno. Bylo po revoluci, a my potřebovali svěží vítr - i když asi zbytečně. Odešel i Tony a přišel Míra Horňák z Titanicu. Kapela hned vydala 2. album a pak už to znáš. 

Na druhé desce Kernu Lovci žen se objevilo několik prvků z Kernu 80. let, třeba Avantýry nebo Živijó. Tobě to nevadilo, že to je dost podstatně jinak?

Nevadilo mi to - ani jsem o tom nepřemýšlel. Ty vály, které zmiňuješ, jsme nikde oficiálně nevydali, a tak jsme použili nějakej refrén a podobně. To je myslím naprosto normální. 

Zhruba v polovině 90. let si při jakési nehodě lámeš ruku. Rok 1995? Řekni mi, co se vlastně stalo.

Ruku jsem si nezlomil - měl jsem vykloubené rameno. S tím potrhané vazy a tak. Prostě vše na h...o... Jeli jsme na kšeft a nějak se to svezlo - auto letělo vzduchem cca 50 m a pak jsme narazili do vysokýho smrku. Auto myslím na odpis a já těžce navalenou ruku. Nevypadalo to vůbec dobře.

A v tomto důsledku na bicí stoličku usedá Tvůj synovec Víťa Franěk. Tos mu řekl sám, aby nastoupil místo Tebe do Kernu?

Ano - Víťu jsem oslovil já. Léčba byla nadlouho - kapela chtěla hrát. On už tehdá byl dobrý bubeník a navíc je to povahově hodný chlapík. Volba byla jasná. No pak jsem ho vystřídal na Remember Tour a dnes hraje s Jarou Kronkem v Albandu.

Cos vlastně v tu dobu dělal? Metal jsi přece vždycky miloval. Chvíli jsi měl zřejmě pauzu, ale pak.. Byl v tom Regon?

Regon v tom nebyl. Měl jsem už firmu na zvuk a světla - najmul jsem šoféra, který za mě řídil, a jezdil jsem s kapelou Premiér. Oni byli ještě v laufu s "Hrobařem" - chodilo hodně lidí. Na ně vzpomínám v dobrém - byl to "ozaistný" rokenroll....:)... No a pak jsem jezdil cca 3 roky s Tublatankou - to bylo super. Byl tam ještě Dodo Dubán - pak se zabil, a už jsem dostal pomalu nabídku na Remember Tour s Kernem. To nešlo odmítnout. 

Ve sféře Kernu bez Kronka byls vůdčí lídr. CD Hrnu to k tobě, výběrovka Quadraginta. Líbí se Ti, cos po sobě zanechal?

Ano - líbí se mi to moc. Obě alba jsou profesionální práce dělaná s člověkem, kterého si nesmírně vážím. Je to Standa Valášek ze studia Šopa. V podstatě jsem seděl cca 3 roky u komplu a neustále jsme spolu komunikovali o zvuku - hodně jsem se naučil. To se naživo u pultu nenaučíš ani náhodou!!! Když si obě alba poslechnu dnes, tak nemám problém. 

Co plánuješ? Už jenom důchod? Anebo návrat Kernu v původní podobě, na nějž se všichni těšíme?

No v důchodu už jsem...ha ha ha...ale jako důchodce se necítím. Jezdím furt s technikou - je tam dobrý pult Yamaha QL5 - i jsem si tuto digitální technologii oblíbil - byť jsem duchem zarytej "analogista". Děláme dost veliký akce - majitelem je Jirka Jelínek, a když mě nevyhodí, tak tam budu fungovat furt. Mj.jsem furt v lese na houbách - to o mě asi každej ví atd.. atd...Návrat k původnímu Kernu je takto asi v nedohlednu - byť říká se "nikdy neříkej nikdy".

P.S. A co paličky Karlos? Žijí mezi bubeníky? 

Paličky ani nemám - prodal jsem i bubny. Občas mě na nějakým kšeftu vyprovokuje nějaká kapelka, abych si s nimi zahrál něco od Kern - většinou dělám "otočenou", ale pak jdu a mlátím to s nima. Je to sranda - člověk to ale nezapomene - je to jako s plaváním. Jináč jestli se ptáš na paličky na zakázku - přímo pro mě. To dělal Bořek Rektořík - všichni ho znají - už jsem to někde psal. Mj.jsem byl v ČR první, komu dělal takové palice - bylo tam logo Kern a můj podpis. V té době to byl neuvěřitelnej progres - dnes to má každej bubeník a je to tak správně.

 

Karlosi, moc děkuju za tento rozhovor pro náš web METAL-LINE. Tady Dědek. 

Komentáře

Můžete použít následující HTML tagy a atributy:
<a href="" title=""> <blockquote cite=""> <code> <b> <i> <u>