Recenze: THE TROOPS OF DOOM - Antichrist Reborn /2022/ Alma Mater Records

Parta kolem Jaira Guedze mě dokázala značně navnadit předchozími EP, takže jsem se bláhově domníval, že jsem na regulérní debut jaksepatří připraven…jenže nebyl. Takhle přes držku jsem dlouho dedostal - samozřejmě abstraktně řečeno. Tohle album si mě solidně maže na chleba, kdykoliv si jej poslechnu. Surový zbrutalizovaný thrash metal, smysluplně navazující na to nejlepší, co se v Brazílii upeklo v druhé půli osmdesátek, zní naprosto úchvatně!!! Zvuk, drtivé riffy, strhující energie, razantní rytmika,  vše je na svém místě a v poměru, který má sílu vytrhal všechny sekvoje v Yossemitu i skořeny.

„Antichrist Reborn“ hovoří velmi jasnou řečí a nehraje si na nic, co není. Přímá a jasná myšlenka vyzařuje i z obalu - toho odkazu na „Bestial Devastation“ si snad ani nejde nevšimnout. Dlužno podotknouti, že je to zcela v pořádku. Kdekoliv jinde by ve mně hlodal červík pochybností, ale tady??? Nene ani omylem, tady je to cajk jak jen snad může být. Pořád je to ale slabý odvar toho, co se nachází uvnitř. To už je zbraň hromadného ničení, hodná plného respektu. Bez přehánění mohu prohlásit, že takhle razantní mazec jsem dlouho v prackách neměl, a to se kolem thrash a death metalu motám více než třicet let. „Antichrist Reborn“ není ani náhodou žádná progresivní avantgarda, to jsme doufám už pochopili hned ze začátku, nicméně ve srovnání s faktem, že se tady jede podle starých prověřených postupů, nemám vůbec pocit, že by tahle deska byla nějak utahaná a ztuhlá v kolenou. Schválně by mě zajímala reakce náctiletého publika, aniž bych jim ukázal obal a fotky kapely, jen a pouze nechat desku bezprostředně působit bez jakýchkoliv rušivých elementů. Možná by došlo na velmi zajímavé závěry a potvrzení letité pravdy, že věk je pouze číslo a stáří stavem mysli.

Ano, tak přesně to myslím, „Antichrist Reborn“ určitě není v archeologické laboratoři oživlá fosilie, tohle je predátor v plné síle, lačný po čerstvém mase. Od začátku do konce alba zuří nehorázná bouře, která si občas uleví na velmi krátký čas, aby se vzápětí rozběsnila nanovo se stejnou silou jako předtím. Albu velmi prospěla produkce, ta jakoby rozkročena mezi starou školou a současností, s vytříbeným citem spojuje tvůrčí kořeny THE TROOPS OF DOOM se současnými zvukovými možnostmi a nechává maximálně vyniknout tu původní hrubou energii včetně famózně zachycené podstaty žánru včetně samotné duše a atmosféry. Zvuk si zachovává výrazný díl zašpiněnosti undergroundu a zároveň je skvěle masivní a bez problému čitelný. Přesné bicí svým stylem snad nejvíce zasahují do současného pojetí metalové instrumentace, jsou technicky precizní bez nadbytečných exhibic plně ve prospěch celku. Jednu rovinu alba mám však nejraději , a to tu myslím vůbec nejpodstatnější, díky které má „Antichrist Reborn“ tu devastační sílu - vedle strhující energie shodným tempem sprintuje uchvacující cit pro skladbu jako takovou a to je tím hlavním důvodem, proč se tady nekriticky rozplývám a ani se neobtěžuji zastavit u jednotlivých skladeb. Měl jsem trochu obavu, jak to s prvotním pocitem vyvržence z mlýnku na maso dopadne řekněme tak po pátém až šestém poslechu, zdali nepovedu již značně rozdílné řeči. Ale ono neé…to byl jen začátek, zahřívací kolečko. Ten pořádný rock´n´roll peklem načichlý začíná právě až po tom pátém až šestém kole. Pak jsem už jist svým verdiktem - tohle je další z „must listen“ desek!!!

thetroopsofdoom.com/

facebook.com/thetroopsofdoom