Recenze: THE MALICE – Legions Of The Dawn /2020/ Satanath Records

Německo / švédská bestie THE MALICE je sakra nebezpečné zvířátko. Nic nedělají na půl plynu a hned na úvod bych měl jedno bezpečnostní upozornění – představte si maximum brutality, které dovedete, a čekejte více!!! Považuji se za vcelku zkušeného šílence, který už přec něco za tři dekády aktivního příjmu všech možných a nemožných hudebních extrémů vyposlechl, ale „Legions Of The Dawn“ chce jistou death metalovou praxi. Pokud na max tak na max… THE MALICE jsou maximálně brutální i maximálně techničtí, a to je docela posluchačský para ořech a ten má pořádně betonovou skořápku. Album je venku už nějaký ten měsíc, na sepsání recenze došlo až nyní. Ne tedy, že bych se alba bál, ale jistou dávku respektu ve mně vyvolalo. Dostat „Legions Of The Dawn“ v plném rozsahu do hlavy a vyznat se v něm mi trvalo dlouho, rozhodně déle, než u mě bývá obvyklé. THE MALICE jsou kapela plná změn tempa, rytmických zvratů, technických kotrmelců a stejně tak napěchovaná animální silou a nelidskou brutalitou.

Tenhle matroš první třídy nebezpečnosti jsem, jsa ku všem protivenstvím postavem čelem, nakonec pochopil a začal se v něm orientovat. V ten moment posloucháte jinou kapelu, než zpočátku. Komplikovaná struktura skladeb skrývá rafinované pastičky, které až objevíte, nebudete chtít už „Legions Of The Dawn“ dát z ruky. Není tomu ani tak dávno, kdy jsem nabyl dojmu, že kromě deathcorových lobotomií jsou pro mě technicko-brutálním stropem CATTLE DECAPITATION společně s ABORTED. Nic se nemá brát za definitivní, THE MALICE se s touto mazáckou dvojicí můžou směle měřit. Brutální síla, která z THE MALICE tryská, má nehoráznou intenzitu, měl jsem často pocit, že už je to prostě na hranou. Ale stačí chvíli vydržet a soustředit se na to klubko hadů, které si říká struktura skladeb. Najednou ten ultraběs a nahánění splašené jalovice po půlce okresu začíná dávat smysl a jasný záměr. Zlehýnka se počíná rozbalovat jeden peprný nápad za druhým, na povrch se dostávají zajímavé kytarové vychytávky, neméně zajímavé změny v barvě zvuku kytar i několikrát za tu kterou skladbu. Bicí sekce je ukrutně razantní, technická a na pikosekundu přesná. Komplex zvaný „Legions Of The Dawn“ doplňují melodické linky (ano čtete správně), sic jsou řádně profackovány a semlety okolním toxickým prostředím, ale jsou tam a určitě ne do počtu.

THE MALICE, ač nijak věkovitá kapela, mají síly tolik, že by ji mohli balit do krabic a vyvážet do zahraničí a ještě by jim zbylo tolik, aby srovnali půlku známého světa se zemí. Těžko na „Legions of The Dawn“ hledat blechy, jedná se kompaktní celek a koncentrovanou explozivní směs death metalové brutality zatavené do technické náročnosti a skvělých instrumentálních výkonů. Špičkové zvukové zpracování a stylová grafika jsou pak jen zdánlivě samozřejmé detaily, korunující absolutorium celého materiálu. „Legions Of The Dawn“ pasuji bez přehánění za jedno z nejlepších death metalových alb tohoto roku, až je letos konkurence velmi silná a death metal v žádném případě nestrádá. A pokud se proberu jeho technickou brutální formou, počet takto silných alb už dvojnásob není nějak ohromující.

Laťka je nastavena, a je povážlivě vysoko.

facebook.com/themalicelegions/

themalicelegions.bandcamp.com/