Recenze:TEMPLE OF DREAD – Hades Unleashed /2021/ Testimony Records

Nemám to ze své hlavy, že třetí album ukáže v plné nahotě, co v té které kapele vězí. Kdysi, ještě během svých studií, jsem toto četl v tehdejším ROCK REPORTu. O TEMPLE OF DREAD to platí takřka stoprocentně, první dvě alba je prezentovala jako neochvějné ranaře v rámci old school death metalu a velice nadějnou formaci, která si nekompromisně hrne to svoje, což bylo v plné míře potvrzeno druhým albem. „Hades Unleashed“, to je kardinální bod – buď dojde šťáva (v nejhorší variantě), pojede to v konstantní lajně, než si pro TEMPLE OF DREAD dojde sám rohatý (lepší), nebo vznikne album, kteréžto se zdánlivou lehkostí zadupe všechny akademické debaty do prachu u cesty a zbyde jen huba dokořán a příjemné mrazení (netřeba lovit argumenty odněkud z paty – nejlepší varianta).

Třetí nádech bestie…přežili jsme do těchto chvil, abychom dostali do třetice ránu z milosti. Devět zastavení na cestě k totálnímu zničení, old school death metal v té nejlepší kvalitě, není čas řešit stáří munice, tady už nejde o zdraví, ale o holou existenci. Kompaktní celek devíti skladeb může působit jako podle jednoho mustru, tenhle pocit ale zmizí velice rychle. Tradiční, ovšem nápadité a návykové riffy, jak už jsme zvyklí pravidelně zabíhají do thrash metalového skladu pro tříštivé střelivo, spolu s vynikajícím řezavým zvukem prostě nemůžou nechat žádného metalového pošuka v klidu. Drtivý nápor energie, deroucí se z každé skladby je „pouze“ cíl a následek. Příčinou je srdcařina a silné nápady autorů, „Hades Unleashed“ neobsahuje průměrné, natož slabé skladby, i když se vzhledem k tradičnímu výrazu TEMPLE OF DREAD mnohým může zdát album jako těžké retro bez momentu překvapení, se mnou asi nehne ani kontrola z hygieny. Ten uvěřitelný pach smrti a autentická atmosféra, povyšující obsah nad formu (a že forma je luxusní), má potenciál strhnout na svou stranu i necvičené ucho nejednoho nadšence současných metalových subžánrů.

Ne, TEMPLE OF DREAD neujeli na progresivních tendencích, ani nepropadli prudkému vývoji, „Hades Unleashed“ je v základu úplně to samé, co tvořilo obsah předchozích dvou nahrávek – stále to je syrový a hrubý death metal starého stylu, načichlý toxickými výpary hrubého thrash metalu. Podstata žánru, ohlodaná na kost, zbývá jen pár kusů tkáně a šlach, obnažený skelet odkrývá základní animální energii, není kam uhnout a za co se schovat, tady to buď je, nebo není a prázdnou šlupku nelze nijak ochcat a už vůbec ne nijak okecat. Krotil jsem zpočátku jako old school nadšenec zcela záměrně své nadšení a vyčkával, co z hladiny adrenalinu zbyde, až si album pořádně sedne do uší. A stalo se…“Hades Unleashed“ ´, při vší kvalitě a nepochybné ničivé síle „Blood Craving Mantras“ a „World Sacrifice“, je aktuálně ta nejničivější a v nejlepším slova smyslu nejnebezpečnější nahrávka TEMPLE OF DREAD, kapela album vypiplala do detailu a nepřeháním ani trochu, když konstatuji, že teprve teď to má tu správnou sílu!!!

facebook.com/TempleofDread

instagram.com/templeofdreadofficial/

testimonyrecords.bandcamp.com/album/temple-of-dread-hades-unleashed