Recenze: Sinners Moon - Far Beyond The Stars (2017)

Neměl jsem zpočátku tušení, co mám vůbec o tomto EPčku psát. Symfonický metal tohoto střihu mě až na pár výjimek příliš nebaví, pročež pro mě dobře, když mě významnější objem alb s touhle náplní míjí. Nejde o to, že bych nerozporoval jejich mnohdy nespornou a neoddiskutovatelnou kvalitu. Jde o to, že zrovna toto pojetí mě fakticky příliš nebere, jsem doma ve více kalných a nebezpečnějších vodách.

SINNERS MOON čerpají z dnes již notoricky známé formulky ve stylu NIGHTWISH a podobných spolků, ke cti jim je nutno přičíst mimo jiné, že dokážou dát dohromady velmi poutavé skladby a já nemusím řešit problém se zíváním. SINNERS MOON i přes svůj značně romantický projev neváhají zkombinovat jemný dívčí vokál a s drsným chropotem, což opět dávno není nějaká senzace, ovšem zde ten model kráska versus zvíře funguje bez zádrhelů.

Povedené intro „Awakening (The Suite)“ odezní a světe div se – já jsem zvědav na to, jak to bude celé pokračovat. Očekávané tušení stokrát použitých postupů, mé obavy z nepříjemné sladké pachuti na patře se ukážou naštěstí jako předčasné. „Far Beyond The Stars“ má velmi solidní švih, orchestrální pasáže nejsou vůbec k zahození. Skladba na sebe postupně nabaluje další melodické linky, čistý jemný vokál svádí s chropotem vyrovnaný souboj, na němž profituje nejvíce posluchač. Já teda v pravidelných intervalech slyším zjevnou inspiraci zmíněnými finskými superstar, což zase na mě nepůsobí nijak rušivě. „Travelers“ tu „finskou“ stopu drží nadále, což na druhou stranu nemusí být na škodu, v této fázi, obzvláště když kapela má za sebou debutové album a aktuální EP. Později by to mohlo jít více z kopečka dolů, aktuálně to nijak výrazný problém nepředstavuje. Veškeré obavy z opičení se definitivně gumuje chutné a návykové kytarové sólo a přitvrzený závěr „Cestujících“ :))) (oni to budou nejspíš poutníci, ale to mě tak napadlo). Následuje roztomilé překvapení – nadmíru povedený cover „Skúsime to cez vesmír“, netřeba dodávat autora originálu. Původní megahit dostal o dost jiný kabátek a tento skladbě nadmíru sluší, SINNERS MOON do skladby nacpali maximum svých výrazových prostředků, čímž „Vesmír“ vyfasoval naprosto nový rozměr bez toho, aby nezůstala upozaděna původní duše tohoto dnes už legendárního kusu. Závěr EPčka obstarává alternativní verze titulní „Far Beyond The Stars“. Její baladický rozměr v této verzi skvěle vyniká a ten „finský“ rukopis je rázem pryč, žádná věc do počtu vatovité povahy, příjemný závěr a velmi vyvedená balada.

Dovedu si představit ty údivem protáhlé obličeje všech těch, co jsou od Slovak Metal Army navyklí na daleko větší hukot, i když variabilitu katalogu již napověděli ALTER EGO, ti jsou ale syrovější a zemitější. SINNERS MOON jsou v porovnání s nimi vyleštění jako křišťál. Nečekal jsem při prvních tónech žádný zázrak a nijak jsem se na „Far Beyond The Stars“ přívětivě netvářil. Nakonec musím přiznat barvu – ono to vůbec marné není. Na mě sice poněkud „light“, což zase ocení zástupy jiných, kteří si budou spokojeně pomlaskávat a podupávat končetinou do rytmu. Nikdo neví...je záležitost času, kdy mě opět popadne melodické období a jakoby řízen autopilotem sáhnu po „Far Beyond The Stars“.

bandzone.cz/sinnersmoon
facebook.com/sinnersmoonband/
sinnersmoon.com