Recenze: RAZOR - Cycle of Contempt /2022/ Relapse Records

Pětadvacet let se po RAZOR slehla zem, a kde se vzala, tu se vzala nová deska. Ta předlouhá pauza jako by neexistovala, pro RAZOR je čas relativní veličinou. „Cycle Of Contempt“ dělá neskutečný bordel, syrová nálož hrubé energie se nikým a ničím nemaže. Takhle to prosím, milé děti vypadalo v druhé půli osmdesátých let, když byste se tatínka zeptali, jak vypadá thrash metal. Šlo by samozřejmě vyjmenovat předem jasnou řádku jmen, ovšem tahle deska zachycuje surovou podstatu stylu snad nejvěrněji mezi vším, co roku 2022 vůbec vyšlo, nezapomínejme jistě na DESTRUCTION - těm to taktéž klaplo na výbornou, tohle je ale návrat jako prase!!!

Zapomeňte na dokonalosti, „Cycle Of Contempt“ si na kudrlinky nehraje. Album jede v poměrně uniformním duchu, kdy jedna rychlá šleha střídá druhou a necvičený jedinec se v něm může snadno zacyklit, a to minimálně během prvotního seznámení. Není třeba nějakých dokonalostí až do krajnosti, RAZOR si na to nepotrpí. Nekompromisní nakládačka, jaké se mi dostává s tímto albem, je tím správným prostředkem k vypláchnutí si hlavy od všech těch šíleností, co se na nás denně valí. RAZOR jsou po předlouhém půstu jaksepatří vyhládlí a vypustili do světa solidní zbraň hromadného ničení. Nefalšovaná agresivita v originálním podání RAZOR stojí a padá na starých pořádcích včetně zvuku -vřele organickém - věrně názvu kapely - ostrého jako žiletka. „Cycle Of Contempt“, netuším nakolik je to záměr nebo ne, zní pravověrně postaru a přímo navazuje na kultovní alba RAZOR z osmé dekády, až mám pocit cestovatele v čase.

Dojem uniformity se docela rychle vytrácí, skladby mají dostatek nosných nápadů, které téměř konstantní rychlé tempo výborně zpestřují. Skladatelská forma RAZOR je stále na velmi solidní úrovni, během necelých 45 minut nenacházím žádnou vyloženě slabou chvilku ani náznak zeslábnutí nátlaku na sluchové receptory. Kanonáda, započatá úvodní „Flames Of Hatred“, nachází zdatná pokračování ve všech jedenácti následujících skladbách, ovšem jsou zde kousky, které stojí za zvláštní zmínku. Absolutní výplach jménem „Off My Meds“ patří k vrcholným okamžikům alba, strhující nálož energie a přímočaré agrese! „Crossed“ dostala téměř punkový nádech, maximálně účelná a jednoduchá (nikoliv primitivní) výstavba svádí ke křepčení do rytmu a míti narostlou kštici, roztočil bych vrtuli. Jedná z mála relativně pomalejších skladeb „First Rate Hate“ zrychluje až v závěru, přechod ze středního tempa do rychlopalného finále bere dech.

Tenhle návrat má smysl, o tom bez debat. Takto vydatnou porci hrubého thrash metalu přímo od vpravdě kultovní kapely jsem opravdu nečekal a o to silnější je překvapení. „Cycle Of Contempt“ je bez mrknutí oka skvělý kus upřímné a poctivé metalové práce, kterou je radost poslouchat.

razorband.com/

facebook.com/razorofficialthrash/

razorband.bandcamp.com/