Recenze: PIGSTY – Pig Blood /2020/ Bizarre Leprous Production

Vyškov – zde jsem strávil svou „zelenou“ etapu svého života, a sídlí zde i Davos, o co je se jedná netřeba více rozvádět, tohle studio má na svědomí řadu vynikajících nahrávek a jeho ústřední postava Jindřich „Otyn“ Tománek má zase na svědomí spolu s Topim tuhle zabijačku. Po deseti letech komatu se PIGSTY probrali, a je to pořádná zabijačka!!! Nejen obsahem obecně vzato, ale neméně tak i konceptem „Pig Blood“. Album je inspirováno klasickým hororem  z roku 1976 „Omen – Satan přichází“, ve spojení s vesmírnými prasaty „Pig Blood“ dostává logicky další rozměr.

Chrámové zvony na samotný úvod a propukne „The Arrival“, řež nehorázná, orchestrální podkres zesiluje děsivou atmosféru na maximum. Devastující nápor energie a nelidský vokál ohlašuje příchod zla na zem, hlas samotného inferna, nepřipravení a nevědoucí stále nic netuší, ale už teď je o jejich tristním osudu předem rozhodnuto. Ne ďábel, ne mimozemšťani, ale za všechno můžou intergalaktická prasata!!! Na pozadí hororového námětu dostává děsivý příběh jasný rozměr a chladný záměr intergalaktických monogastrů nastolit nový světový řád podle jejich not. Lidská cháska jim slouží toliko jako nástroj k realizaci jejich záměrů. „Awakening“ by bez orchestrálních zvuků byla tak jako tak nemilosrdná řežba, spolu s nimi dostává hrůzný podtext, ten zlý povstal a sled událostí se bez slitování rozbíhá, bez šance jej jakkoliv zvrátit. V tomto nemilosrdném mlýnku na maso a vlastně i na duše se nehraje na nějaké pochybné citečky, ten hrůzyplný příběh se mi promítá přímo před očima jako bezmocnému statistovi. „It´s All For You, Damien!“, kolotoč nabírá plných otáček, není cesty zpět, vše marno. Úchvatný hororový úvod a jsme zpět mezi drtícími ozubenými koly perfektně seřízeného stroje na drcení tkání a kostí. Deset let hybernace jakoby PIGSTY kumulovali energii, ta síla, která doslova cáká na všechny směry z každé skladby, je strhující. Pomalu kupředu se valící „The Devil Trinity“ posléze exploduje do naprosté všeničící zběsilosti a rázem se zase propadá do plíživého děsu. Na povrch se dostává více death metalových prvků jako zesilovač pocitů zmaru a beznaděje, konečný výsledek je naprosto je za necelé čtyři minuty zcela destruktivní. „Cerveteri“ – soundtrack ke konci světa – atmosféra strachu je něco, na co si lze hmotně sáhnout. V kontrastu k přímočarosti celého alba lze pořád nalézt dostatek rytmických zvratů a všemožných zpestření, pod tíhou atmosféry hrůzy a šílenství je to úplně jiný rozměr death-grindu, jaký, to si budete muset odpovědět každý za sebe, je dost možné, že co jedinec, to zážitek jiného druhu. „Megiddo Vs Armageddon“ dostává více grindovou podobu, děsivá atmosféra konce starých pořádků nepolevuje. Strhující nářez nepřipouští ani na vteřinu pauzu na nadechnutí navíc, kdo zakopne, bude vlečen proudem energie, dokud ho to na konci nevyplivne.       V úvodu skoro hymnická „Hail Universe Pigs!“ (to by se dalo v grindu klasifikovat jako vulgarismus), v tomto případě je to hymna všeobecné sklíčenosti a kompletní zkázy, finále děsivého příběhu. Závěrečný chod na zabijačce světa, s mastnou hubou do sebe tak akorát kopnout poslední stakan kořalky a jít se z první řady podívat, jak vypadá armageddon.

„Pig Blood“ je nebezpečně nakažlivá záležitost. Spojení námětu klasického hororu s konceptem intergalaktických prasat jako vládnoucí kasty funguje s intenzitou účinků ujeté soutěže typu kdo sežere odjištěný ruční granát a vyhrál ten, komu nevybuchne. Aktuální album PIGSTY má sílu trhat hlavy jedním jebem, připadám si jako nekonečný šicí stroj – z jedné strany se škubu a z té druhé mě mamka zašívá. PRDA!!!

facebook.com/Pigstygrind/