Recenze: NERVOSA - Perpetual Chaos /2021/ Napalm Records

Nechybělo moc a holky se nám rozpadly. Osamocená Prika Amaral ovšem neváhala a přibrala nové parťačky a jede se dál. Aktuální mezinárodní sestava kapely se s tím sice příliš nepáře - „Perpetual Chaos“ se nese v duchu syrového thrash metalu, pokukujícím po smrtelném bráškovi, neskrývajícím punkový základ. Personální zemětřesení patrně pořádně provětralo ovzduší v kapele, páč NERVOSA řádí jako by je pokopala mula, „Perpetual Chaos“ má totiž notně běsný a jedovatý chuťový ocásek, který lehce odkazuje na „slayerovský“ rukopis, plus dle čistě mého pocitu by mohla chytit za slabinu fandy LEGION OF THE DAMNED.

„Perpetual Chaos“, s ohledem na vše výše vyřčené, není a ani patrně nemá ambice býti považováno za umění vyšší kategorie. Jednán se „pouze“ o kus syrového thrash metalu a pravidla jsou stanovena dopředu. Holky se však pevně určených pravidel stylu chopily s náležitou chutí po krvi, „Perpetual Chaos“, ač tak možná na nepřipraveného posluchače působí, není jednolitou energetickou koulí. Sám jsem se toho docela obával, nemoha přijít úplně na chuť předchozím dvěma deskám. Tentokrát to šlo jako po másle a mnohem rychleji, stačilo album protočit poprvé na seznámení a podruhé na sbratření, bude-li vůbec nějaké. A vida, ono to jde, i když jsem tomu zprvu nechtěl moc věřit, první pocity byly takové indiferentní a nebál bych říci, že placaté a emocí prosté. Úvodní nijakost z aktuální desky však rychle mizí v prachu a dostavuje se onen příjemný stav, který čekám v případě alb tohoto druhu. Dosti na tom má zásluhu přehledná a přímočará výstavba všech třinácti kousků a jejich adekvátní stopáž, na bezradné momenty není čas ani prostor. Těch pár drobných přes čtyřicet minut je tak akorát na pořádně jedovatou slinu, album ušima prosviští jako raketa V-2 směrem na Londýn, během toho návalu hrubé energie, zabalené do řezavého a lehce zašpiněného zvuku, nemám vůbec pocit jednotvárné a bezhlavé agrese, skladby jsou velmi slušně promyšlené a vhodně dochucené pravidelnými výlety směrem k death metalu, případně opačným směrem k punkovým vodám. Zvlášť ta druhá alternativa působí hodně osvěžujícím dojmem a desce zcela určitě přidává plusové body. NERVOSA, ač čerpá z notoricky známých a tisíckrát použitých postupů, je natolik svébytná kapela, že nemám nutkání přemýšlet nad tím, „komu je ksakru zase tohle podobný“. Stává se mi to hodně často, ale tentokrát ten můj vnitřní policajt chrní až se hory zelenají.

„Perpetual Chaos“ sice dost možná nebude deskou tohoto roku, ale beze stínu pochybnosti se jedná o velmi kvalitní řezničinu, která se bez nadbytečného lopocení zvládá s přehledem obhájit a potvrdit dříve dobyté pozice a přisvojit si kus nového území. Radikální průvan v sestavě kapela kupodivu velice prospěl, tahle deska představuje mocné nadechnutí k další nemilosrdné řeži…tedy doufám, protože příště by to mohlo být ještě lepší.

facebook.com/nervosa

nervosaofficial.com/

instagram.com/nervosathrash/