Recenze: MURDER INC. - EP Sám Sobě Soudcem /2022/ vlastní vydání

Krátkometrážní nahrávky mají nepochybně své kouzlo, jsou mnohdy údernější a prosté postradatelných součástí. MURDER INC. po splitku s KAAR zdá se chytli slinu, „Sám Sobě Soudcem“ si v plné míře zachovává neučesanou divokost předchozích nahrávek a typický neurvalý a surový projev, kvůli kterému se k nim pravidelně rád vracím. „Sám Sobě Soudcem“ bezvadně pasuje do „rodiny“, MURDER INC. zplodili dalšího drzého spratka, který s davem šlapat nebude a raději si proklestí svou cestičku a první slovo, které se naučil, bylo „hovno“.

Co „Sám Sobě Soudcem“ schází na stopáži, to bohatě vynahrazuje koňskou dávkou přímočaré energie. Nepovažuji se za nějakého vizionáře, ale ten potenciál rozemlít vše kolem sebe na prach tam byl už od debutového EP „Povolení zabíjet“. Že jsem čekal spíše další plnometrážní album, a ne další EP, je v tuto chvíli věc zcela nepodstatná, „Sám Sobě Soudcem“ vydá svým zápalem na standardní album, co standardní, tahle pětice nástražných výbušných systémů je hrubě nadstandardní! „Sám Sobě Soudcem“ navíc strhující a naprosto bez přehánění v nejlepším slova smyslu devastační nahrávka. Není prostoru na vydechnutí, MURDER INC. to do mě perou na maximum a já cítím takové to ješitné sebeuspokojení, že jsem u toho byl od začátku a vidím (slyším), jak kapela roste.

Na pravou míru musím uvést ještě výčet skladeb, jedná se o čtyři vlastní a jednu předělávku, a to „Krev“ od LAHAR, která EP uzavírá. MURDER INC. se zvukově výrazně posunuli už na předchozím splitku, ovšem právě na „Sám Sobě Soudcem“ je zvouček jako báseň. Nehodnotím čistotu a digitalizaci, to bych nerad, aby se to tady pletlo. „Sám Sobě Soudcem“ se zvukově rovná palbě polního dělostřelectva, zvláště pokud dáte volume řádně doprava. Síla zvuku a ostrost riffů, podpořená razantní palbou bicích a neutopenou lomozící basou, to je pro pamětníka starých časů hotový elixír mládí a Lurdy v jednom. Nemá sice moc význam pitvat EP skladbu po skladbě, je natolik semknuté a kvalitativně vyrovnané, že bych akorát honil řádky navíc bez valného smyslu, ale zastavím se u dvou z nich. „Bruna Fiskars Masakr“, jak už název napovídá, zpracovává kultovní díl z „Třiceti případů majora Zemana“, jehož reálnou předlohou byl případ z Vonoklas z roku 1968. Zpracování se vyloženě povedlo a soužití hudební a textové složky funguje skvěle, opravdu masakrózní záležitost. Ukruťárna na závěr je již zmíněná předělávka „Krev“. MURDER INC. se jí chopili s fortelem starých zkušeňáků a do původní verze vložili svůj otisk, výsledek pak nemá většího kazu a neznat originál a nečíst playlist, nebyl bych poznal, že tenhle song nenese origoš podpis MURDER INC.

Že jsou MURDER INC. extrovní kapelou na domácím thrash metalovém hřišti, o tom není v žádném případě pochyb. „Sám Sobě Soudcem“ tento fakt už „pouze“ potvrzuje, surový styl kapely působí prozatím nejucelenějším dojmem, aniž by MURDER INC. ztratili byť mikrogram ze své typické hrubé síly. Pokud se někdo již dožadoval nové velké desky, dožaduji se též!

murderinc.bandcamp.com/

bandzone.cz/murderinc

facebook.com/RawThrash666