Recenze: MUNICIPAL WASTE - Electrified Brain /2022/ Nucelar Blast

MW byli jednou z kapel, které na počátku tisíciletí křísily thrash metal zpět k životu, ehmm…tato mediální hláška má pravdu jen maximálně z poloviny, páč se o thrash metalu začalo znovu ve větší míře psát. O tom, že by někde bídně zašel v zapadlé uličce, nemůže být ani řeči. MW mi od začátku nesmírně šmakovali především proto, že jejich nekompromisní řežba se nesla na vlně D.R.I., S.O.D. a crossoveru vůbec. A já v pubertálním období právě tenhle styl téměř celý rok mezi šestnáctým a sedmnáctým rokem věku svého (pro mladého chcápka je to neskutečně dlouhá doba) neskutečně žral.

MW jsou typičtí také tím, že nikam výrazně neposunují, od samého začátku jsou v zásadě neměnní a jedou si „to svoje“. Takže pokud očekáváte alespoň nějaký vývoj a progresivní přístup, u MW nepochodíte. Na stranu druhou, jejich muzika se ostrá jak solingenská čepel, energie má jak Duracell s Red Bullem dohromady, jednomu by se chtělo znovu vyhrabat dvacet let starý skejt a vědomím jistých zlomenin a podlitin si sjet U-rampu, už jen pro tu prču, kterou to vzbudí u mlaďochů. Jistá dávka nostalgie v tom určitě je, to nehodlám popírat. A co víc, pořád mě to utvrzuje v domnění, že v rozporu s přibývajícími léty ve mně stále žije duše puberťáka odmítajícího prkené konvence a chtivého pořádného surového a divokého nářezu ke stejně divoké pařbě pod heslem „co si nepamatuješ, to se nestalo“. S to pařbou to dneska už tak horké není, zbytek by jaksi fungoval v podobě téměř nezměněné.

„Electrified Brain“ je přesně to album, které když si poslechnete, máte všechny - dostanete přesný přehled o tom, o čem MW jsou a co očekávat od alb ostatních. Jestliže vás tenhle přístup chytne řádně důrazným způsobem, neváhejte a fofrem skočte po dalších deskách, protože navzdory stejnému základu a neměnnému stylu jsou MW docela zábavnou partou, ze které stále srší energie i když léta nemilosrdně přibývají. „Electrified Brain“, a je tomu naprosto stejně i u starších desek, ponejprv působí jako uniformní monolit, sveřepě uhánějící vpřed, kdy by větší objem pestřejších momentů rozhodně neškodil. MW ale nejsou žádní experimentátoři a mám ten dojem, že o změny ani nestojí. Na svém písečku se cítí dostatečně komfortně a hledání nových obzorů s klidem přenechávají jiným. Jakmile se mi podaří se deskou o trochu více sžít, začíná mě o dost více bavit. Skladby se odlupují jedna od druhé a začínají si přece jen žít vlastním životem.

Nemám sice zažity všechny desky, abych se mohl pustit do hlubšího srovnání, jedno je jisté i tak - MW si stále drží setrvalou úroveň studiových nahrávek dostatečně vysoko na to, aby nespadli do sebeparodie a nekonečné repetice s prudce sestupnou tendencí. Na „Electrified Brain“ se nic převratného neděje, oproti tomu o vyloženou nudu se také nejedná, „Electrified Brain“, brána jako pravověrně tradiční thrash metalová deska má vše, co míti má. Pokud máte thrash metalový riffostroj s crossoverovou příchutí zažraný pod kůží právě tak jako já, „Electrified Brain“ vás rozhodně nezklame.

municipalwaste.net/

facebook.com/Municipalwaste

Spotify - Municipal Waste