Recenze: MASTER – Saints Dispelled /2024/ Hammerheart Recrods

Typičtí, v zásadě neměnní a věrní svému stylu – to jsou MASTER. Paul Speckmann, respektovaná osobnost metalového undergroundu, po šesti letech lehce obměnil sestavu (za bicí nastoupil Peter Bajči) a spíchnul čerstvou kolekci, která přináší ten nejtypičtější výraz MASTER, jaký lze vůbec očekávat. A tímto bych mohl skončit. Zatímco řada Paulových souputníků z konce osmdesátých let prodělala občas až neuvěřitelnou progresi a svou muziku povýšila na umění, MASTER se drží původního syrového pojetí na pomezí hrubého thrashingu a původní formy death metalu. Co na tom, že je márnice vypleněna, aspoň sem nikdo zbytečně neleze a my máme klid na to si vychutnat staré dobré řemeslo přímo od mistra.

„Saints Dispelled“ nezní jako polorozpadlá fosilie, to bych prosím zdůraznil hned na začátku. Neopatrného zvědavce dokáže vážně pokousat, produkce se jednoznačně povedla a v maximální míře zintenzivňuje vše podstatné, co dělá MASTER death metalovou legendou. Riffy ostré jak patologův skalpel, skvělá stylová sóla, hutný a sympaticky zkorodovaný zvuk, nezaměnitelný Paulův vokál a razantní bicí. Start alba je neskutečná palba, úvodní dvojice „Destruction in June“ a „Walk In The Footsteps Of Doom“ mi působí staré známé (a prudce návykové) mrazení za krkem. Tím to ale rozhodně nekončí, další mlýnek na maso se rozpoutá zhruba uprostřed stopáže a trvá prakticky až do konce celých třiceti sedmi minut délky alba. „Find Your Life“, špinavým rock´n´rollem nacucaná šleha „Marred And Diseased“, členitá, pozvolna se rozjíždějící „The Wiseman“ a závěrečný výplach „The Wizard Of Evil“ drží formu na velmi solidní, neřkuli výborné úrovni.

Na Paula a jeho partu je spoleh. Po šesti letech od předchozí desce „Vindictive Miscreant“ přišli s produkčně mírně odlišnou, nicméně klasickou deskou, ze které cítím silnější průvan a větší dravost. Stará láska nerezaví a našinec si od té vší progrese musí někdy provětrat slechy starým dobrým ručním řemeslem. K tomu je „Saints Dispelled“ naprosto ideálním prostředkem!

speckmetal.net/

facebook.com/TheRealMasterofficial/