Recenze: LEATHERWOLF - Kill The Hunted /2022/ Rock Of Angels Records

„Útok trojice sekyr“ (Triple Axe Attack), tak se říká LEATHERWOLF. Tohle přízvisko má původ v trojici kytar, LEATHERWOLF patří v tomto směru k průkopníkům, opomenu-li některé jižanské rockové kapely, v metalu s tímhle přišli první (nebo zcela určitě jedni z prvních) právě oni. LEATHERWOLF zajisté nepatří mezi vyložené profláklé kapely, i když jejich historie sahá až do roku 1981. Za deset let následovat rozpad, kapela se však dala znovu dohromady roku 1999 a přes poměrně značné personální změny je aktivní dodnes.

Aktuální album „Kill The Hunted“ věrně ctí heavy metalové kořeny a ke cti LEATHERWOLF lze rovněž přičíst, že neustrnuli ve výrazu čtyřicet let zpátky a svůj styl  velmi šikovně nasadili na dnešní možnosti a především současnou situaci v melodickém metalu. LEATHERWOLF by si zasloužili u nás komplexnější článek, který by tuto výjimečnou kapelu uvedl znovu v širší povědomost a zohlednil jejich starší tvorbu. Nyní se soustřeďme na aktuální desku, ta zachycuje LEATHERWOLF ve skvělé formě jak instrumentální, tak i skladatelské. Možná za to může má slabost pro jinou americkou legendu jménem METAL CHURCH, LEATHERWOLF jsou totiž podobně instrumentálně hraví a bezprostřední, nesešněrovaní jednou tuhou šablonou. Každá ze skladeb evokuje jinou náladu, kvalitní a silné nápady a promyšlená výstavba alba po několika málo posleších dokáže spolehlivě chytit za srdeční pumpu. Technicky precizní instrumentace ani na zčásti neupozaďuje tah na branku a onu prvotní metalovou živelnost, skvělá souhra těchto dvou rovin se v plné síle neprojeví hned, žádá si trochu toho obětovaného času, ovšem poté se koná nefalšovaný metalový hodokvas, který se jen tak brzy nepřejí. Deska obsahuje nemálo metalových chutí v ideálním vzájemném poměru, koketérie z techničtější podobou thrash metalu, nádech AOR v některých z melodií, pevný základ v metalové klasice a následně i v tradičním rocku a v neposlední řadě vyloženě magické vibrace mezi muzikou a vokály  - čekal jsem nemálo, spoléhaje na to, že promo materiál moc nekecal…a nekecal. „Kill The Hunted“ má očekávání překonalo minimálně o jeden řád.  Očekávaje standardně odvedené metalové řemeslo, jsem bez přehánění uzemněn tvůrčí formou, jakou LEATHERWOLF na novince předvádějí. Je klidně možné, že za půl roku vychladnu a můj náhled na „Kill The Hunted“ bude poněkud střízlivější, to ale nemění nic na tom, že tahle deska se nadmíru povedla a má daleko ke zkostnatělé konzervě.

Vrtochy světské slávy občas postrádají logiku. Mnohé vynikající kapely pak zcela nezaslouženě upadají v zapomnění a jsou předmětem zájmu velmi úzké skupiny fanoušků, ač by si zasloužily naprosto odlišnou pozici. Nemůžu ze zřejmých důvodů mapovat vývoj kapely od osmdesátých let - LEATHERWOLF byli donedávna i pro mě velkou neznámou - “Kill The Hunted” ovšem spolehlivě zaťalo drápek a nutkání se na LEATHERWOLF podívat podrobněji proti proudu času. Je natolik vynikající po instrumentální i obsahové stránce, že by si bez přemlouvání rád dal nějaký den dezert v podobě starších alb a v brzké době bych nevylučoval obsáhlejší profilový článek.

leatherwolfmetal.com/

facebook.com/leatherwolfmetal/

Spotify - Leatherwolf