Recenze: KORROSIVE - Toxic Apokalypse /2022/ CDN Records

Tohle album je zářným příkladem toho, jak dokáže zaúřadovat náhoda v tom, jak jsem se mockrát potkal a ještě mockrát potkám s naprosto zabijáckými nahrávkami bez toho, že bych je vyhledával cíleně. Kanaďani KORROSIVE mi v rukou přistáli málem sami od sebe, jediným lákadlem byl vyvedený obal, dále se mohlo stát cokoliv. Nicméně jsem to, zvědav jak bude obsah korespondovat s obsahem, z čiré zvědavosti zkusil a nakonec jsem za to velmi rád. Tohle album totiž vážně zabíjí!

Hrubý thrash metal utržený ze řetězu se s posluchačem nemaže, na naleštěné fajnovosti nezbývá místo. Tohle je agrese ohlodaná na samotný základ s maximem prostoru pro agresivitu a nápor energie, zhudebněná ryzí totální válka, mající kořeny zapuštěné do půle osmdesátek, blízko klenotů „Reign In Blood“ a „Pleasure To Kill“. Současný zvuk plní spolehlivě úlohu brutálního zesilovače primární agrese, aniž by umrtvil původního ducha syrového thrash metalu. Je to všechno parádně intenzivní, tak intenzivní, že po první skladbě nebude vědět, čí jste a bez mrknutí oka přiznáte, že jste zastřelili arcivévodu Ferdinanda v Sarajevu. Ukrutná jízda nepolevuje a skončí až se závěrem posledního kusu.

Zpět ke zvuku - kytary jsou naprosto vražedné - řezavé a zároveň mohutné a hlasité. Razantní a přesné bicí, na nichž alba (nejen) tohoto typu stojí a padají, ženou skladby nemilosrdně kupředu. Nestává se zase tak často, že by současný zvuk tradiční výraz až takovým způsobem nakopl a povedlo se obloukem vyhnout riziku digitálně - konzervového syndromu. „Toxic Apokalypse“ zní přesně opačně, jako spontánní a bezprostřední extrémní metalová deska, ze které je na hony cítit zápal do muziky a hlava na špalku za všechny ctnosti a nectnosti, co se na album povedly nacpat. Bez nectností, dokonalost sama, to by pak nebylo takové maso, jaké to ve finále je. Že se skladby sem tam jedna druhé  podobají, to mě z pohody nevyhodí, z alba vyzařuje taková síla, že jsou jindy zcela objektivní výtky ke kompoziční stránce skladeb zcela nepodstatné (mimochodem jsem cosi podobného mnohokrát četl v souvislosti se SLAYER, a koho to kdy zajímalo?), takže zapomeňte na nadbytečné ozdoby a nechte na sebe bez předpojatostí tuhle ukruťárnu působit - jak jen může znít tohle slovo maximálně pozitivně ve smyslu dobíjení vnitřní energie a odplavení nahromaděné frustrace a vzteku.

Žádná vata, osm výživných metalových šlehnutí, střízlivá stopáž 37 minut - předem pár výmluvných čísel naznačujících, že zde se jede natvrdo a když se má skončit, tak se prostě skončí. Napřímo, na férovku…buď to tam je nebo není. „Toxic Apokalypse“ je právě o tom - o přímočarém, skvěle a se zápalem zahraném hrubém a sympaticky nasraném strhujícím thrash metalu. V tomhle zničujícím běsu není čas ani smysl pitvat jednotlivé skladby, tohle album je třeba si užít jako jeden kus neurvalé síly. Sere vás šéf, dali vám benga flastr, jste unaveni současnou bídou ducha a vzestupem lidské tuposti? Tohle album je jako očistná kúra na duši zanesenou otravným sajrajtem, tedy alespoň na mě působí doslova očistně. Tohle náhodné setkání se zcela určitě vyplatilo, KORROSIVE rules !!!

facebook.com/korrosivethrash/

korrosivemetal.bandcamp.com/