Recenze: KAAR, MURDER INC. /2020/ Support Underground

Není tomu ještě zas tak dlouho, kdy jsme přinesli recenze posledních alb KAAR a MURDER INC.Obě kapely spojily síly a natočily společné split CD, které by rozhodně nemělo zapadnout prachem. Společná kooperace, nemá to žádnou cenu nějak okecávat a čekat na záfěrečný odstafec, se vyvedla maximálně, jak mohla. Tuzemská thrash metalová špička, devět řádně syrových nářezů, ostrých jako patologův skalpel a provokativních ne méně jako v kostele pískat. Dovoluji si tvrdit, že nesmrtelnost tohoto splitka je zajištěna krom explozivního obsahu taktéž dechberoucí grafikou obalu – teda ne, že by obal zdobilo dílo některého ze světových mistrů vrcholného impresionismu, ale ten obrázek zdobící obal, sic může být pro mnohé již za hranou, k náplni CD skvěle pasuje, o tom žádná – a hudba tohoto ražení není o prosluněné pozitivitě za všech okolností, ale o reálné nasranosti provázející běh věcí vezdejších, které prostě veselé nejsou. Ruku v ruce s každodenní realitou jde adekvátní revolta a provokace jako plivanec do xichtu všem falešným moralistům a kazatelům pseudopravd.Řádně nadrsno a bez umělých sladidel, na první pokus vše srovnat se zemí, o tom tohle splitko především je.

Srandička na úvod prvního kusu „Sodoma Gomora“, kdy se podařila spojit kultovní hláška Kolinsse, kterou otvírá každý koncert již tři dekády a „polická provokace“ z „Pelíšků“, uvozuje rozpoutané thrash metalové peklo, jak má vypadat. Vše podstatné a téměř nic navíc, čistá agrese postavená na punkových základech. „Nic Nám Není Svatý“ pokračuje v podobném duchu, snad jen ještě více přidává na razanci a nasranosti, které trochu tlumí zvolnění počas sóla. „Gehen Zur Wand“ vypadá zpočátku na ještě důraznější výplach, než předchozí dvě neřízené střely,  což je zčásti i pravda, KAAR se ovšem vyřádili i na struktuře skladby, vedle přívalu energie se vytasili s chytlavým a šťavnatým riffem a delší pasáži pro sólo – jednoznačně jeden z vrcholů. „Potomci Zrazení Církví“ přece jen o fous ubírá na razanci, nikoliv však na naléhavosti a porci energie. Dochází na čistější vokál a častější střídání tempa, zvlášť ve středním klusu je to vážně parádní, aniž bych chtěl dehonestovat rychlé výpady, kde jsou KAAR rovněž jako doma v pokojíčku.

MURDER INC. jsou, stejně jako KAAR kapelou s vlastním thrashovým patentem, v mnoha ohledech podobným, především svým přímočarým tahem na bránu a syrovým projevem. Jinak se nade všechny pochybnosti jedná o dvě svébytné kapely s jasně definovaným stylem. Intro, vtipně pojmenované „In Troll“ znamená chutné zahřívací kolečko na nacházející řežbu. „Anal Canal“ – nádherně řezavý zvuk kytar a nekompromisní rytmika. Jeden by měl pocit, že se nám MURDER INC. občas blíží k black metalu. Skladba má úžasný tah kupředu, není důvod hledat blechy na kráse, stačí se pustit posledního pevného bodu a nechat se unášet silným proudem energie. „Pól Chladu a Krutosti“ neztrácí na síle a demoluje vše v dosahu, skoro cítit smrt mrazem v blízkosti polárního kruhu (viz lyrika). „Průmyslová smrt“ – onu událost, kterou text popisuje, si ještě pamatuji jako devítiletý, když ji oznamovali ve zprávách (havárie chemičky Union Carbide v Bhópálu v Indii 1984). Dost děsivá událost, aby se všechna ta hrůza a beznaděj silně promítla do „Průmyslové Smrti“. Závěr obstarává „Totální Válka“ – konečné řešení současné formy MURDER INC. Musím konstatovat, kterak se MURDER INC. vypracovali na přední thrash metalovou kapelu v našich končinách, na tomhle splitku jsou prozatím v nejlepší formě, a to jsem předchozí album „Umlčen navěky“ vynesl rovněž do výšin.

Tohle splitko je prostě potřeba slyšet, kdo jste byť letem světem přičuchl k thrash metalu, dostanete takovou prdu mezi světla, že se vrátíte za týden s botama od sněhu pokousaní od ledního medvěda, s banánem v ruce a v pase s razítkem z Hondurasu!!!

bandzone.cz/kaar

facebook.com/RawThrash666