Recenze: INFILTRATION - Extinct /2022/ Coyote Records

„I have always believed that Art was the way to vent one’s anger in a healthy, harmless and entertaining way! I still do! Peace everyone, enjoy life and spread music not violence!“

Úvodem jsem si dovolil ocitovat závěrečnou část příspěvku kapely na jejich facebookovém profilu k tomuto albu (a nejen k němu), odráží myslím zcela přesně pocity ze současné neradostné doby, kdy se stává člověk člověku vlkem…z rozmaru několika chorých mozků…

Předchozí album „Point Blank Termination“ mě vypeckovalo na zavařeninu, tudíž jsem čekal minimálně to samé i v případě „Extinct“. Petrohradští INFILTRATION jako v současnosti jedna z vůbec nejlepších kapel, kombinujících brutální death metal s groove elementy a HC energií, se s tím opět nepářou a kdo zavadil o předchozí album, ví přesně, co bude následovat - vzteklý, brutální a neurvalý, ale přesto do krajnosti dotažený a promakaný matroš, velmi vhodný k dobití vnitřní energie. Hudba má lidi spojovat a v případě INFILTRATION toto platí stoprocentně, jejich styl propojení několika metalových subžánrů pod jednotící death metalový rámec je bez přehánění ojedinělý a pokud bych měl (nechce se mi) vyslovit alespoň jedno jméno za účelem vytvoření si hrubé představy, o čemže to je, zmínil bych amíky MISERY INDEX, ale jak říkám, je to jen pro hrubou orientaci. INFILTRATION jsou natolik rozvinutý svéráz, že se záměrně jakémukoliv rovnávání hodlám vyhnout. „Extinct“ myslím bez problému ocení fanoušci všech výše vypíchnutých stylů

Vůbec nezáleží na tom, že se INFILTRATION pevně drží stylu, který nám hrnou do hlav počínaje EP „Nuclear Strike Warning“ z roku 2017 a neujíždějí na živelných experimentech, od progrese a experimentů tady máme jiné střelce. INFILTRATION jsou poctiví dříči z jejich muziky je to jaksepatří cítit, s přibývajícími zkušenostmi jsou jistější a řekl bych pestřejší a instrumentálně jistí v kramflecích. Sice mírně ubylo grindcorového feelingu, avšak vztek a neurvalost v jejich výrazu neustoupily ani o milimetr.  Spolu s permanentním přívalem energie je z každé skladby až hmatatelně cítit zápal pro hraní a bezvýhradná uvěřitelnost. Pak už jen zbývá důvěrně známý pocit kusu hadru, točící ve v pračce během ždímacího programu, deska neobsahuje místa na vydechnutí, to nastává až po odeznění poslední skladby. Death metal staré školy spojený s následující devadesátkovým stylem funguje jako parádní pojivo a hlavně jako dominantní náladotvorný prvek, jakmile však dojde na HC výplach, INFILTRATION jsou pak naprosto strhující. Úvodní zničující výbuch „Section 8“ má spíše plnokrevně death metalový ráz, ale jen do času. Střední pasáž skladbu neskutečně oživuje a především zpestřuje. „Point Blank Termination“ rozhodně nebylo jednorázové rozvíření hladiny, to je teď zcela jasné. Následuje lehká variace na SIX FEET UNDER (prosím brát ne tak doslova, ale spolu s chorobným vokálem to přece jen praští do uší - a je to rána velepříjemná) „Despiteous Warfare“, nikam zprvu nepádí, aby se pak rozběsnila do ruda. Šikovné střídání temp vedle stylových variací je dalším silnou stránkou „Extinct“, je jasně vidět, že kluci skladatelský potenciál nenašli u supermarketu v kontejneru, stejně jako instrumentální dovednost.  Klipovka „Ravenous Void“ toho je zářným příkladem, tváří se jako groove metalový vál a vypadá to, že to tak zůstane až do posledního taktu, vzápětí se ale strhne nefalšované metalové peklo. A takhle se to má s celou deskou, na které je přesně to, co tam být má a žádné zbytečné natahování stopáže se nekoná. Druhé album INFILTRATION  je neskutečná metalová paráda, INFILTRATION potvrzují svoji svébytnost nejlepším možným způsobem - skvělou deskou!!!

facebook.com/infiltrationdeath

instagram.com/infiltrationdeath

infiltrationdeath.bandcamp.com