Recenze: In Sump No One Can Hear Your Scream /2018/ Immortal Souls Productions

DEWDROP z Nového Města nad Metují jsou kapelou, o které jsem se dověděl až prostřednictvím Jura a jeho Immortal Souls. Brutální technický death-grind mi na stole nepřistává příliš často, tudíž jsem docela zvědav, co z Východočechů vypadne. DEWDROP ctí do mrtě zákonitosti stylu, žádné divoké experimenty, pitevna čerstvě dezinfikována, pracovní ohoz včetně zástěry a sterilních rukavic připraveny, stejně jako sterilizovaná sada nástrojů z chirurgické oceli. Postmortální happening může začít.

Milým zjištěním je pojetí zvuku, je dostatečně hutný a čistý zároveň, jako by pocházel od seriózní technické death metalové kapely, snažící se povýšit brutus na umění (to nemyslím nijak jedovatě, ta brutalita bez koroze zní beze srandy zajímavě). Vokál je stylově „vepřový“, přesně v mantinelech brutálního death-grindu, bicí nemají problém s přesností a nepřehnanou technikou hry, ta je technická přesně tak akorát, aby sedla k lehce technickému projevu DEWDROP jak řiť na kastrol. Výchozí pozice máme ujasněny, a včil k vlastní pitvě a ohledání těla – DEWDROP dokáží s přehledem zaujmout, pokud jste kdy přičichli k tomuhle subžánru, nebudete mít žádný problém s pobráním struktury skladeb – nepostrádají potřebný náboj, změny tempa od pomalých chloroformových výparů po vysokootáčkový rotační kulomet. Vokál stejně tak nezůstává při jedné poloze chorobných ryků, vedle growlingu se dočkáme i zdařilých zvuků z jatek. Kytary se nijak nebojí melodičtějších vyhrávek bez rizika přílišného sládnutí, případně přesahů do deathcoru (což by na druhou stranu vůbec nevadilo, ale proč? Kvantita kapel tohoto ražení málem už dosáhla povelu „Hrnečku, dost!“).

V rámci žánru DEWDROP spíchli nadstandardní death-grindové album, které obsahuje navíc i poměrně značné množství nápaditých momentů, o což se starají především svižné a ne úplně ortodoxní kytary, které z běžného death-grindu dokáží udělat zajímavou záležitost i pro fosilii, odrostlou na klasickém rocku a heavy metalu – tedy pro mě. Znalci a specialisté na toto metalové odvětví jistě najdou další přednosti navíc, a naopak případná zakolísání, které jsem já i třeba poněkud přeslechl.

Mám-li se vyhnout nějakému vyčíslování a zůstat pouze u slov, „In Sump No One Can Hear Your Scream“ není to album, které po jednom poslechu budu používat, aby se ve stojanu neprášilo na ta další. A grafika obalu jistě nebude hlavním důvodem, byť se povedla a skvěle koresponduje s obsahem.

bandzone.cz/dewdrop

facebook.com/dewdropmetal/