Recenze: IN MALICE´S WAKE – The Blindness Of Faith /2020/ vlastní náklad

Dalšími do party australských thrash metalových kapel jsou IN MALICE´S WAKE. Ti pojali svou verzi thrash metalu podle evropského základního střihu s maximem důrazu a energie, propojenými s výraznými melodickými prvky.  IN MALICE´S WAKE jsou ostřílenými mazáky, pod metalovým praporem válčí již od roku 2003 a „The Blindness Of Faith“ je jejich čtvrtým řadovým albem. IN MALICE´S WAKE jsou velmi výbušná kapela, jejich projev je energický a silový, jako když do slévárny nastoupí nová směna. Kovové výpary všude kolem, žhavé jiskry dělají díry do kabátu a roztavený kov dostává svůj prvotní tvar. Vzápětí na něj nastupují IN MALICE´S WAKE a s citem a fortelem mu dávají finální charakter a duši.

Kdo se v těchto vodách pohybujete určitý čas, těžko bude překvapen, IN MALICE´S WAKE ctí tradice a jejich projev není samozřejmě žádná avantgarda. Experimenty se sice nekonají, ale bez nich se hravě obejdeme, jejich důsledná absence je bohatě vynahrazena poctivým drsným thrashingem, trhajícím stromy ze země, až žaludy a bukvice lítají vzduchem. Úvodní smršť, titulní „Blindness Of Faith“ na nic nečeká a do posluchače to prostě bez okolků silou natlačí, frontální útok s maximálním důrazem, vymazlený příjemně melodickými kytarami a přesnou a důraznou rytmikou, ta v rychlých tempech obzvláště vyniká. Jízda z kopce pokračuje s následující „Graven Image“, jsem příjemně udiven poměrně originálními riffy a jejich melodickým podbarvením, příliš se neopisuje a citace klenotů žánru jsou slyšet minimálně, což lze hodnotit jenom pozitivně. „See The Light“ otevírá dvířka skrz delší úvod nekompromisní smršti, k black metalové bestialitě nemaje daleko, skladba řeže jako břitva, aniž by melodice upírala prostor. „Religious Holocaust“ přebírá štafetu urputným a hrubým způsobem, jako přímočarý poryv čiré energie, thrash metal z řetězu utržený, naplněný temnou atmosférou.  „Unbound Sinful Light“ s ukrutnou silou ústředního motivu jako rána kladivem přechází do rychlého běsnění, jsme v půli alba a nikde ani stopy po úbytku devastující energie, která z alba tryská. Skladba graduje v emotivním finále, střední tempa v kontrastu s rychlou střední pasáží se zčásti osvobozuje z agresivního sevření rychlého tempa a otevírá další výrazová vrátka pro odlišnější nálady. „Houses Of God“ se do toho ovšem opírá vší silou, naprosto do krajnosti s vytříbeným citem pro náladu, žádný bezhlavý úprk vpřed, ale promyšlený bleskový útok na slabinu. Chybu rovněž nemá málem až klasická heavy metalová část ve středním tempu, která možná trochu uleví od zdivočelé agrese, nicméně důrazná není o nic méně a přináší zajímavé a nápadité kytarové hody, které těžko popsat, třeba osobně slyšet. „To Die As One“ na to jde z opačného konce, dusá a valí se ve středním tempu, působí potemněle a zasmušile, silný tah v pomalejším rytmu nepolevuje až do konce. „Into the Outer Darkness“ upadá znovu do běsnoty ostrých riffů, ovšem trochu jinak než jsme byli doposud zvyklí, struktura skladby je více přímočará a nebojím se říct, že i jednodušší. Ve větší míře dochází na ultrarychlá tempa, která při proložení s pomalejšími pasážemi působí o to více silověji, než kdyby si to skladba svištěla v kulometné palbě neustále. Šlapavá „Ritual Slaughter“ může v leckom lehce evokovat Phila Anselma & spol., zvuk kytar a výstavba riffů může PANTERU drobet připomínat. Jinak „Ritual Slaughter“ bez problému zapadá mezi ostatní kousky a do koncepce alba stejně tak. „Gehenna“ se již do kosmických rychlostí nepouští, nechá vyniknout působivou atmosféru a spoustu drobných nápadů a fíglů, které ten starý dobrý thrashing obohacují a dávají mu originální odstín.

IN MALICE´S WAKE mají klíče od skladu výbušnin, o tom žádná. Jejich projev není sice nijak revoluční, o to výraznější a uvěřitelnější je jejich thrash metalové řemeslo. „The Blindness Of Faith“ vedle strhující energie a agresivity je instrumentálně vynikající, bohaté na zajímavé nápady a drobné vychytávky, kvůli kterým se vyplatí k albu vracet, protože si jsem téměř jist, že jsem je ještě zdaleka nepostřehl všechny.

inmaliceswake.com/

facebook.com/inmaliceswake/