Recenze: GUERRA TOTAL - War Is The Pursuit Of Death. A Hymnal For The Misanthrope /2020/ Satanath Records / Iron, Blood And Death Corporation

Válečný metal je moje slabost, to jste již po několika mých výplodech jistě poznali. Kolumbijští GUERRA TOTAL (pro neznalé španělštiny – Totální Válka) se válečné tematice věnují s takovým zápalem, že s poslechem jejich aktuálního alba doslova cítíte pach spáleniny, svištění projektilů, nářek raněných a modlitby umírajících – obdobným způsobem se této tematiky zhostili i tuzemští ANTIGOD, jim ten článek již drahnou dobu dlužím, což je již velmi silný důvod k nápravě nepořádku svých věcí, a to velmi rychle, páč tito by si mohli z fleku dát s těmito famózními Kolumbijci velmi silné společné turné, přičemž si ani náhodou netroufnu říci, kdo z nich by měl být headliner, mé euforické pocity z obou kapel jsou naprosto rovnocenné!!!

Jak jsem slavně slíbil, tak činím – ke Kolumbii se vracím, a činím tak velmi rád, protože tahle kapela má sílu, která nemá daleko k „Little Boy“, oné bombičce, která hapala na jedno japonské město na sklonku druhé světové. GUERRA TOTAL pranic nedluží svému jménu, jedou na maximum – maximum metalu, maximum energie, maximum chuti hrát extrémní metal až na kost a do posledního dechu, maximální uvěřitelnost každého taktu – takto si Medyed představuje metalové válečné běsnění, aniž by se musel strachovat o vlastní kožich. Těmhle Jihoameričanům věřím každý úder do bicích, každý kytarový riff a každé zařvání do mikrofonu. Dost možná za to může neklidná půda v Kolumbii, dost možná se chlapci o válečnou historii zajímají stejně jako já. Na každý pád jejich kombinace thrash a black metalu má onu potřebnou a odzbrojující sílu, jako když ta spousta nebožáků už pokolikáté  překračuje mrtvoly svých kamarádů při dalším útoku na bodáky na frontě u Ypres (a hádejte Vy neznalí, odkud se vzal název pro Yperit…). Ta připodobnění k plynovému útoku a prvnímu shozu jaderné nálože zde nezmiňuji náhodou – jsou to témata konkrétních skladeb, a ta atmosféra spojená s konkrétními událostmi je tak autentická, až bych měl pocit, že mě tíží taktická výstroj a hrabu se s ostatními z bahna zákopu vstříc pomalé a bolestivé smrti („Battle Of Ypres (Song For My Funeral)“), případně sleduji ze země vysoko letící osamocený bombardér, ze kterého cosi vypadlo a řítí se to k zemi („Uranium - 235 (Trinity)“).  Peklo nekončí pouze u obou světových konfliktů, po světě se neustále lidi mlátí po palicích, kvůli majetku, barvě kůže, zmrvenému náboženství a stejně zkurvené politice -  „Ethnocide (World Cenotaph)“, vzpomeňme minimálně dva hladomory, konkrétně  v Rusku a na Ukrajině  - „Holodomor (La Muerte Roja)“ , na které svět už téměř zapomněl, zde GUERRA TOTAL udeřili hřebík přímo na hlavičku jednou ranou, je třeba nezapomínat…pamětníci de facto vymřeli a rudé bestie znovu lákají k jízdě po apokalyptické horské dráze. Síla a děsivá atmosféra, s jakou GUERRA TOTAL tato a další témata pojali, je obdivuhodná!!! Album jede na plné obrátky až do samotného konce bez šance na občerstvovací stanici, vydechnete si až na konci. A na konci budete stejně chtít jediné – pustit si „War Is The Pursuit Of Death. A Hymnal For The Misanthrope“ znovu, tohle album je totiž silně návykové…je totiž z Kolumbie a je naprosto úchvatné!!!

facebook.com/GuerraTotalBand/

satanath.bandcamp/guerra-total