Recenze: FUROR GALLICO – Future To Come /2024/ Scarlet Records

Zajímavá deska, a zajímavá kapela. Italští FUROR GALLICO uchopili folk metalové, pagan a melodické death metalové výrazivo poměrně po svém a stejně tak vydávají svá alba. Za čtrnáct let je „Future To Come“ jejich čtvrtým albem, což vychází průměrem necelých pět let na desku. Chrlení nahrávek jim evidentně moc neříká, což je pro posluchače jednoznačně pozitivní signál. Co v žádném případě nelze FUROR GALLICO vytknout, je uspěchanost nebo nedotaženost skladeb.

Pojetí stylu FUROR GALLICO přitom nepředstavuje nic prudce originálního, stačí mít povšechný přehled o scéně a téměř okamžitě naskočí příslušná jména, třeba takoví ELUVEITIE nejsou úplně mimo záběr. Žánrový záběr, který jsem popsal, se vůbec a ani na okamžik netříští a drží pohromadě jak helvítská víra. Rozdíl oproti žánrově spřízněným kapelám je v atmosféře, která z „Future To Come“ vychází. Ta zcela mění situaci a hraje jednoznačně ve prospěch kapely. Folk, black a melodicko death metalová rovina přináší odlišné nálady, které poskytují „Future To Come“ značnou barevnost a permanentní napětí. Zprvu album trochu klame tělem a tváří se jako standardní folk metalová deska. To se ale pozvolna mění a „Future To Come“ získává na intenzitě a razanci, kdy kontrast hrubého a sametového ženského vokálu funguje velmi šťavnatě, ačkoliv se již dávno nejedná o žádnou přelomovou záležitost.

FUROR GALLICO vyspěli ve velmi zajímavou kapelu a do značné míry zbořili hranice mezi metalovými subžánry. „Future To Come“, to je vícevrstevná kolekce, která své kouzlo vydává postupně a do plné výrazové šíře roste pozvolna. Dozajista nejsem žádný jasnovidec a ani se nepovažuji za extrovního odborníka, ovšem jasná je jedna věc – FUROR GALLICO si rázně řekli o pozornost v globálním měřítku.

furorgallico.it/

facebook.com/FurorGallicoOfficial/

instagram.com/furorgallicoofficial/