Recenze: FORREST JUMP – Vrtochy /2023/ Smile Music Records

Zrovna tenhle styl není zrovna můj srdeční a dávám to bez obalu najevo. Výjimky samozřejmě existují, i když nepočetné. Záleží na případu, ale hlavně na kapele a konkrétním albu. FORREST JUMP mě přesvědčili už předchozí bezejmennou deskou, tudíž jsem se skoro až těšil, až vyjde nástupec. Mezitím se v řadách FORREST JUMP událo personální zemětřesení a ve mně drobet hrklo, že je zase s jednou dobrou kapelou nadobro ámen.

„Vrtochy“ si i možná z tohoto důvodu daly poněkud načas, ale čas strávený čekáním a spřádáním možná přehnaných nadějí zkrátily singly Upřostřed magnetických polí“, „Truet“ a předělávka „Zafúkané“ (pokud jsem na některý zapomněl, ájem very sory) a už se rojily zaručené analýzy, jak na hovínko to stojí, no prostě taková ta naše klasika. „Vrtochy“ jsou ale albem, které stojí za mnohem víc než za zmíněný exkrement. Dovolil bych si tvrdit, že FORREST JUMP poposkočili oproti předchozí desce zase o kousek dál. Jak velký ten kousek je, nechám na znalejší jedince. Rozhodně mám z „Vrtochů“ intenzivnější zážitek než z předchozí desky, a to jsem „Forrest Jump“ zpřed pěti let vychválil do výšin žižkovského vysílače. A chválit budu i nyní, „Vrtochy“ mě jako příslušníka ně úplně té ideální cílové skupiny dokázaly vtáhnout a přesvědčit si tuhle desku užít, i když bych si jinak užil něco úplně jiného.

„Vrtochy“, i když působí s plnou silou v podstatě okamžitě, mají jednu (kromě jiných) vlastnost, která z nich dělá neobyčejný a výrazný zjev – odolnost oposlouchání, jejich kouzlo jen tak nevyprchá. Že z toho sem tam slyším ARAKAIN, to nevnímám jako rušivý element. FORREST JUMP nejedou podle jednoho vzorce a jejich stylová barevnost funguje bez zádrhelů i na aktuálním studiovém kotoučku. Na funkčním propojení valivého rocku, třeskutého metalu a křehčích poloh mají FORREST JUMP vyloženě patent včetně silných nosných melodií. Nic nového v jejich případě, můžete namítnout. Ale tentokrát mi přijde, že to všechno zapadlo dohromady v daleko lepším poměru. Slyším svěží nápady a pořádnou dávku svěží energie. Snad nejživější výměna názorů se rozpoutala nad volbou předělávky. „Zafúkané“ je taková love /hate záležitost, jedna skupinka z předělané podoby div nevrhla a ta druhá uznale tleská. Já bych se bez ní i obešel, ale když už tam je, nemám s ní vážnější potíž.

„Vrtochy“ nesou typický skladatelský patent FORREST JUMP, významně překopaná sestava patrně může za to, že album zní velmi čerstvě. I když, jak jsem už říkal, nejsem vysloveně cílovka, takhle by se mi to líbilo, a ne zrovna málo.

forrestjump.cz/

facebook.com/forrestjumpofficial/

instagram.com/forrestjumpofficial/