Recenze: DEHYDRATED – After The Funeral /2021/ Bizarre Leprous Production

Trochu neskromně jsem si přál, aby návratové mega album „Resurrection“ bylo korunováno albem ještě lepším. „After The Funeral“ po čtyřech letech po velkolepém návratu mezi světovou extra třídu death metalu plně naplňuje má mnohdy až velmi neskromná očekávání. DEHYDRATED nežijí z podstaty, „After The Funeral“ zkošatělo, DEHYDRATED jsou nyní více techničtí a komplexnější než na návratové desce, přičemž zůstávají pevně zakotveni ve staré smrtonosné bažině. K mým možná až extatickým pocitům přispívá fakt, že pokud bych měl na výběr mezi moderní produkcí a starým death metalem, bude moje volba naprosto jasná – v tomto ohledu jsem milovník starých pořádků a pokud se mi do pracek dostane excelentní nahrávka podle starých tabulek, mám jasno.

Tohle album je smrt sama, vynalézavá tetka smrtka zná nepřeberně způsobů, jak dostat živáčka po drn, a skrze DEHYDRATED promlouvá způsobem, který si nezadá s morovou ranou ve středověku. Chorobně hutný a znečištěný zvuk, drtivé riffy ve fatální rovnováze s nádherně „neživou“ atmosférou vytvářejí silný a podmanivý celek, který by neměl žádného death metalového šílence nechat lhostejného. Pokud jsem ztratil slovo o technice, nejedná se o technické kotrmelce ve smyslu vysoké akrobacie, pouze tu a tam skladbě technika pomůže s vražedným potenciálem. Tohle peklo ani více nepotřebuje, je plně uvěřitelné i bez krkolomnosti. Stačí silné nápady a ta pravá a nefalšovaná metalová srdcařina, aby dokázala srovnat se zemí vše živé na osm způsobů. Každé z osmi dostaveníček se smrtí si nachází svoje vlastní cestičky k ukončení pozemského bytí a neschovává se do vleku za ostatní, zajišťuje si vlastní temnou existenci a dohromady tvoří děsuplné monstrum, před kterým není definitivního úniku. Strach má totiž svůj nezaměnitelný pach, tahle bestie ho neomylně rozezná a poté jde na jistotu přímo po krku. Oběť nemá šanci najít skulinku ani pár vteřin na vydechnutí, než vypustí duši, padne vyčerpáním.

„After The Funeral“ je bez přehánění jedno z vůbec nejlepších death metalových alb, která mě cvrnkla přes nos během roku, a to se neomezuji územím někdejší federace. Mám bez přehánění na mysli celosvětové měřítko. Je sice klidně možné, že řada skvělých alb mi vůbec na nehtem neuvízla, ale to pravděpodobně nebude nic, co by z mého dojmu z “ After The Funeral“ udělalo trhací kalendář. DEHYDRATED se mocně nadechli do famózní formy, toto album je mistrovský kus tradičního death metalu, potvrzením kvalitativní úrovně „Resurrection“ a především upřímnou ukázkou poctivé brutální muziky. Zde není místo na exhibici a pózu, třicet osm minut smrtelného řemesla majícího zlaté dno nedovoluje levárnám ani vystrčit uši. Hluchá místa pro výplňovou hmotu neexistují, pouze devastující mocný proud spontánní energie v rukou mistrů stylu, kterému vládne smrt. Vedle koncentrované energie DEHYDRATED svou hudbu vyšperkovali zajímavými zvraty nálad a neustále udržují posluchače v napětí do závěru poslední skladby, protože co albu rozhodně nechybí, je moment překvapení a kompoziční nápaditost – co víc si potom přát?