Recenze: DEADWOLFF – Heavy Rock´N´Roll /2023/ Golden Robot Records

Vypadá to na první poslech jako recese, nicméně pokud by byla, nijak by mi to nevadilo. Kanaďané DEADWOLFF evidentně vyrostli na tom samém co já – na plnokrevném a syrovém heavy metalu. Dlužno ještě úvodem poznamenat, že to DEADWOLF vzali od lesa a zní jako roku 1981. Všechny šablony a dávno ošoupaná klišé si téhle desce užijete do sytosti, záleží však na podání, a to velmi. DEADWOLFF jsou jednoduchých a surových skladbách, které nemají daleko k nesmrtelným MOTÖRHEAD, TANK nebo BATTLE AXE a zní naprosto autenticky. Pak se nějaké to klišé mění do role neškodného komparzisty, majícího tak akorát roli hydrantu v baru u cesty.

Nabízí se fatální otázka, proč se mladí kořeni (z mého pohledu zcela určitě) vrhli na klasický heavy metal a ne na nějaký ten -core. Mám na to jedinou odpověď – sdrcařina, a klukům setsakra rozumím. Odezní úvodní a titulní „Heavy Rock´N´Roll“ a cítím se jak na party u dobrých kámošů. Ráno mě sice bude v hlavě řádit brigáda permoníků, ale na to hází bobek Bílý Tesák. Takto zní původní syrový heavy metal řízlý neméně syrovým rock´n´rollem. Prdlajs záleží na tom, že v podstatě zamrzlo v začátku osmdesátek, tenhle styl je věčný a stále má dost sil oslovit i vnuky pamětníků zlatých heavy metalových časů. „Homeward Bound“ potěší vyloženě britským pojetím, a když dojde na melodické vyhrávky, nemám co řešit. Tohle není jen sjíždění šablon po povrchu, DEADWOLFF hrají od srdce a jsem si jist, že se jsem se nesekl. Tak trochu punkovka „Walking On Nails“ desku opět nakopává jiným směrem, což se zprvu nezdá, „Heavy Rock´N´Roll“ ze začátku působí jako deset variací na to samé. Ale to se rychle mění, lavírování mezi rock´n´rollem, punkem a heavy metalem vytváří příjemné pnutí uvnitř skladeb. To vydrží od začátku do konce alba na stejně vysoké úrovni a marně pátrám, kdy by DEADWOLFF byť na jednu nohu škobrtli. Napadá mě ještě jedna věc – kouzlo tří. Tříčlenné kapely měly vždy zvláštní magii, ať už vzpomenu MOTÖRHEAD, VENOM, CELTIC FOST, RUSH nebo domácí KATAPULT a přespolní TUBLATANKU. V tomto nejsou DEADWOLFF výjimkou a velmi rád za sebe konstatuji, že nato, že DEADWOLF existují od roku 2020 a tohle je jejich albová prvotina, sedám si zadní část těla a čumím na to jak to tele v máji, že není březen. DEADWOLFF  se totiž prezentují značně svébytným výrazivem. A teď mi to cvaklo a jsem trouba jak daleko vidím. Já totiž zapomněl na kanadskou legendu ANVIL. Ať mi nikdo netvrdí, že je DEADWOLFF nevedou v patrnosti!  I tak je „Heavy Rock´N´Roll“ dost originální na to, aby nebylo považováno za sice solidní, ale přesto archaický revival. „Heavy Rock´N´Roll“ je energií napěchovaná desetiskladbová metelice pumelice a nezáleží na tom, jestli si někdo bude o DEADWOLFF bude myslet, že to jsou nějací retro nerdi. DEADWOLFF  se tomu můžou jen smát, protože spíchli natolik dobré album, že jim tyhlety kecy můžou být tak akorát u … zadního očka. Heavy Metal will never die!!!

facebook.com/officialdeadwolff/

Spotify - Deadwolff