Recenze: CASKET GRINDER – Fall Into Dementia /2020/ Awakening Records

Hezky se nám to naše kolumbijské okénko rozrůstá, není-liž pravda. Dalšími do party jsou CASKET GRINDER, death metalový buldozer druhovlnného brutálního střihu, kapela fungující od roku 2010, mající na kontě včetně tohoto plnohodnotného debutu tři nahrávky, k „Fall Into Dementia“ je třeba ještě připočíst EP „Trip To Oblivion“ a splitko s POSTMORTEM s názvem „Sepuclro Eterno“, obě z roku 2016. Debutové album přináší pořádnou porci brutálního death metalu, silový nápor drtivé energie čpící až za roh smrtí a zatuchlinou. CASKET GRINDER si evidentně nelámou hlavu s posledními výkřiky metalové moderny a drží se tradice, dlužno říci, že se ctí a bez náznaků křečovité parodie.

„Fall Into Dementia“ je jako projížďka na extrémní horské dráze, po jejímž závěru si pasažéry rovnou přebírá zřízenec z patologie. Album jede ve vysokých otáčkách po celou stopáž, času na vydechnutí opravdu mnoho není. Thrash metalové ozvěny ve stylu CASKET GRINDER působí jako průmyslová bruska, riffy řežou jako patologův skalpel společně s pilkou na kosti. Díky nabroušenosti v kombinaci s brutalitou a mrtvolnou atmosférou si CASKET GRINDER vytvořili poměrně osobitý styl, což je argument, který se počítá sakra ku prospěchu. Kapela se vydala podobným směrem jako polští matadoři VADER, nicméně nemíním tuhle větu jako konstatování, že je tohle album nasazené na vaderovskou šablonu. CASKET GRINDER mají naprosto odlišný rukopis, pouze ta syrová thrash metalová příchuť mi tam chutná hodně podobně, a že chutná náramně. A je tam ještě jedna lehká spojitost – obě kapely mají obrovskou energii a tah na bránu, přesnou a razantní rytmiku, ženoucí bitevní mašinu kupředu. CASKET GRINDER jsou posazeni větší měrou do chorobných death metalových vod, zakalených mrtvolnou barvou vokálu.

CASKET GRINDER sice nejsou žádnými novátory, očekávat od nich objevování nových obzorů by bylo stejně ujeté jako chtít od kovaného bolševika nechat se pokřtít. Jejich podání tradičního řemesla má ale parádní razanci, je v tom cítit zápal pro metal, má to nápad a promyšlenou výstavbu skladeb, i když se zpočátku zdá album jako jeden agresivní monolit, jedoucí podle jednoho vzorce od začátku do konce, výrazné momenty v každé skladbě si rychle najdou cestu na povrch, chytí a nepustí. Album je z těch, která možná na první poslech nenabízí nic na první pokus překvapivého a doposud neslyšeného, ale má naprosto vše, co bych já očekával pod pojmem death metal staré školy - tuny energie, nakažlivá agresivita, morbidní atmosféra a stejně tak naprosto přesvědčivé instrumentální výkony. „Fall Into Dementia“ je, shrnuto do jedné věty, poctivé a přesvědčivé death metalové album a debut jako řemen, vůči kterému já nemám závažnějších připomínek, prosvištělo mými slechy jako střela z houfnice. Po takové řeži mám jen jedno přání – dát i to znovu.

„Fall Into Dementia“, jak by možná mohl název svádět, Vás nezdementní. Co se maximálně může stát, jsou ztuhlé krční svaly od pohazování hlavou do rytmu.

facebook.com/CasketGrinder/

casketgrinderband.bandcamp.com/