Recenze: Carnal Necrosis - Origins Of Malevolence (2017)

Dlouho nebylo o IMMORTAL SOULS PRODUCTIONS (dále jen „ISP“) slyšet. Probrání se k opětovnému životu stojí ovšem za to. Prvním titulem od ISP od reaktivace, který mi přistál na imaginárním stole, jsou amíci z Kalifornie CARNAL NECROSIS a jejich debutové EP. Jak samotný název souboru napovídá, zcela určitě nejde o nějakou popařinu. Na podstatu jdoucí death metal US střihu, kdo jste k této scéně byť jen zlehka přičichli, měli byste mít zcela jasno. Inspirace „vzorcem“ (nechápat doslovně) z první poloviny devadesátých let je všudypřítomná. Je ale nutno podotknut, že všichni průkopníci americké školy si prošlapali vlastní cestičku, a to jak vlastním rukopisem, tak i pokud se zvuku týče – poplést si MORBID ANGEL s IMMOLATION, popřípadě s MALEVOLENT CREATION by byla poměrně složitá záležitost.

CARNAL NECROSIS jsou v přístupu k vlastní tvorbě prostí jakékoliv křeče, jejich death nepůsobí nijak svázaně. Prostoru je přiměřeně dost pro tvrdost, techniku, energii a špetku melodiky přesně v tom množství, aby nezněla rušivě. Nejinak je na tom zvukový kabátek „Origins Of Malevolence“, zvuk není nijak přehulený, příjemně řeže, a má daleko od do extrému vyleštěného přeprodukovaného křišťálu, kterýžto z alba v mnoha případech vysaje veškerý život a udělá z něj sterilní umakart. Ničeho z toho jsem se nedočkal – naštěstí... CARNAL NECROSIS sic nejsou v ničím prudce originální, což jim ovšem nebrání produkovat strhující death metalové skladby přetékající po okraj energií. Kombinace surovosti, techniky a melodiky jim vychází v ideálním poměru, kdy neztrácejí drtivou energii a přímý tah na bránu. Šest položek na seznamu smutečních hostů skýtá vyrovnanou počáteční kolekci, sic vystavěnou ze stejného materiálu, atmosféra EP je ale natolik podmanivá a výstavba skladeb natolik promyšlená a nápaditá, že s přehledem zkušeného řečníka ze smuteční síně udrží posluchače v napětí a někteří se budou do dřevěného futrálu i těšit :):):)

…. Samozřejmě žertuji, kdopak by se těšil pod kytky. „Origins Of Malevolence“ ovšem skrývá ve všech šesti onu silně morbidní atmosféru a neméně silný pach tlejících tkání, kvůli čemu vlastně krom objemné energie jedinci podobně postižení jako já death metalu propadli. K této výživné atmosféře nemalou měrou přispívá hlasový projev Shaynea Hayese. Ten dává všemu snažení na EP závěrečnou korunu, jakoby strážce podsvětí svolával ztracené duše zpět na závěrečný mejdan. Spojuje chorobnost s melodikou a skvěle pasuje ke zvuku a výstavbě skladeb.

CARNAL NECROSIS absolvovali svůj start naprosto bez zakolísání, „Origins Of Malevolence“ obsahuje naprosto vše, co má death metalové album, čerpající z odkazu zlatého fondu „Made In USA“. Nečekejme nic zásadně přelomového a stylotvorného, o progresi a hledání nových obzorů tohle EPčko rozhodně není a ani se jím být nesnaží. Pokud se oprostíte od hledání moderny, „Origins Of Malevolence“ Vás s minimem námahy přesvědčí o svých nepochybných kvalitách.

facebook.com/carnalnecrosis/
carnalnecrosis.bandcamp.com

immortalsouls.sk