Recenze: BLOODGUTTER – Death Mountain /2023/ Trollzorn Records

Dánská zombie bestie BLOODGUTTER přesně vystihuje mou představu o death metalu. Proti technickým zvěrstvům nemám zhola nic, přece jen bývaly doby, kdy jsem ujížděl především na nich. Ovšem surový, chorobný death metal staré školy na mě působí jako symbol dolaru na Kačera Skrblíka. Takto zmáknutý mejdan u tetky s kosou nelze opomenout bez oka mrknutí, tohle je přesně to, kvůli čemu mě death metal starého střihu uvádí do pozitivního stavu na hranici příčetnosti!

„Death Mountain“ ani na vteřinu nevybočuje ze základního death metalového mustru a nabízí se logicky otázka, proč z toho jsem tak mimo sebe, když tohle přece před třiceti lety hrnuli EMTOMBED, DISMEMBER, OBITUARY a další s výhodou kouzla okamžiku včetně původnosti formy. Tardyovce nezmiňuji náhodou, BLOODGUTTER mi totiž připadají jako přemostění obou starých škol, a to jak Floridy, tak Skandinávie. A že to není o sprostém vykrádání nesmrtelných klenotů s výrazem hrdé obrany staré školy, o tom nelze pochybovat. BLOODGUTTER toto nemají zapotřebí, v rámci staré školy death metalu jsou především sami za sebe, a to podotýkám, že „Death Mountain“ je debutem BLOODGUTTER, žádná x-tá deska zavedené kapely. Fenomén debutů tedy pokračuje i třicet let po nejsilnější death metalové vlně. Atmosféra desky doslova vyzouvá z bot, od prvního poslechu odpadá nutnost se do alba nějak dostávat, celé to funguje okamžitě a drží se na parádních hodnotách velice dlouho.  Masivní, zkorodovaný zvuk ke skladbám skvěle pasuje, jejich pojetí lehce šmrncnuté OBITUARY podstatně zesiluje napětí a energii. BLOODGUTTER se tak velmi daří vytvářet svůj vlastní ksichtík a konečně i samotný zvuk, což je velmi podstatná věc, se kterou jde ještě hodně věcí v budoucnu udělat. Výchozí pozici mají BLOODGUTTER naprosto skvělou a k tomu veškeré předpoklady.

Objektivita v háji, ochotně se nechávám strhnout přívalem veselých hormonů, který mi tahle kolekce vyplavuje do krve a ani se nepokouším od začátku pitvat skladbu po skladbě. „Death Mountain“ je krátce a stručně excelentní řezničina tradičního střihu se vším, co k tomu patří. Sice nic navíc neobsahuje, ale i to bohatě stačí na to, aby tohle album zvládlo rozpoutat neskutečnou řež prémiové kvality.

Tentokrát je to o kus kratší, než mívám ve zvyku, ale dost keců, tohle se musí slyšet!

facebook.com/bloodgutterband/

instagram.com/bloodgutterband/