Recenze: Abortion - All You Need Is Hate (2017)

Pořekadlo o výrobci obuvi, aby se držel svého náčiní, neplatí jen v pracovní sféře. Za své si ho vzali i ABORTION – kapela s bohatou historií, jejíž počátky sahají na přelom let 1989/90. ABORTION se drží klasické formy grindu jako veš kožichu nebo jak ten švec, o kterém byla řeč na začátku. „All You Need Is Hate“ představuje prazákladní koncepci grindcore, která funguje třicet let nazpět naprosto spolehlivě podobná kvalitní mauserovce (pro laiky – německá polní puška). Bez leštících přísad, pořádně nasyrovo a přímočaře, dvacet drtících kousků se silou napalmového útoku s energií několika Temelínů se s ničím nepáře a prosviští sluchovody, zanechá po sobě řádnou paseku a jednomu se chce tohle všechno absolvovat znovu. ABORTION jsou, stejně jako původní grind party v textech sociálně kritičtí, což mě osobně sedí více, než náplň gore-grind smeček, byť je to myšleno s nadsázkou a vážně by to myslel leda mentálně chorý jedinec. Strategie „politické písně“ mi prostě a jednoduše sedí daleko více a ABORTION jsou přesně to, co od grindcore očekávám, nekompromisní výpověď, kopec živelné energie a hovězí přímočarosti. Spojitost s punkem načichlým „hácéčkem“ je tu cítit prakticky nepřetržitě, a já si po čas celého hracího času rochním jak čuňátko v bahnité kaluži. Značnou devizou jsou srozumitelné (!!!) texty ve slovenštině, kteroužto na úrovni porozumění i komunikace stále jako pamětník federálních časů dávám s prstem v nose, což vnímám jako jednoznačné plus dodávající každé skladbě na naléhavosti sdělení, co si Lepra a spol. o marastu kolem nás myslí bez nadbytečných příkras a dnes módní politické korektnosti.

V jednoduchosti je síla, v drtivé přímočarosti neméně tak. ABORTION nejsou žádní krkolomní technici – kdo by to u kapely tohoto ražení čekal – jejich grind je navzdory naprosté absence progresivních ambicí zahraný přesně a nápaditě. Jednotlivé nedlouhé skladby (krom poslední, tematicky nazvané „Posledný“, která má sedmiminutovou stopáž a plazí se jak bojový plyn zákopy u Ypres) nesplývají do jednolité kulometné koule a obsahují dostatek záchytných momentů. Výživný kousek, jehož název by mohl býti lehkou parodií na květinová šedesátá a Beatlesáckou „All You Need Is Love“, na což mají ABORTION jistě vyhraněný názor a jejich postoj se příliš nebude potkávat s tehdejším náhledem legendární Britů.

„All You Need Is Hate“ představuje reprezentativní vzorek toho, jak vypadá grindcore v tradiční formě, nedosahuje extrémní krajnosti výrazu jako brutálně ujeté grindové oddenky. Extrémní mlýnek na kosti a tkáně se nekoná, což tomuto parádnímu kotlíku živočišné energie na síle neubírá. Kam se hrabe Red Bull, Big Shock nebo Semtex, proti „All You Need Is Hate“ to jsou šťávičky pro prcky. Tohle je parádní energiťák, tohle je hlavně a především parádní grind !!!

bandzone.cz/abortion
facebook.com/pages/ABORTION-grind/139073216171161
abortionofficial.bandcamp.com