Recenze: ABIGORUM – Exaltatus Mechanism /2019/ Satanath Records / Death Portal Studio

Rusko – neměcká skvadra ABIGORUM zde v tento čas není náhodně. ABIGORUM jsou totiž od konce ledna 2019 personálně propojení s TROND prostřednictvím Tina Thieleho, který spolu se Sandrou Batsch doplnil sestavu ABIGORUM na současné trio. Do té doby byli ABIGORUM jednočlenným projektem Alexeje Koroljova (který je zároveň ústřední postavou Satanath Records, tolik pro úplnost základních faktů). Německé duo se chopilo drátů a vokálů, na Alexeje vyzbyly toliko škopky a tvorba syntetických zvuků, ruchů a dalších skopičin. Další výraznou změnou je textová složka – komplet v němčině.

ABIGORUM jsou black metal z úplně jiného kouta temného podsvětí. Jsou zatěžkaní, temní, že i soumrak je málo černý. Táhnou se jako temná řeka věčného zmaru, přeplněná jedovatým kalem, který zmaří vše živé, co se mu dostane do spárů. Není naděje, není života, vše již mrtvo jest…jen symfonie smrti zní nad žalostným krajem bez života, jen temnota a mrtvý chlad všude kolem. Jen trosky domů a torza kmenů stromů jsou němými svědky beznaděje, umocněné hrůzyplnými tóny, znějícími z hlubin pekla, svolávajícími démony a zatracené duše na hostinu kmotřičky s kosou. Všudypřítomná šeď a čerň („Grau Und Schwarz“) čaruje temně tísnivé odlesky, kdy sám rohatý přichází mezi zástupy zatracených, aby nezvratně a definitivně ztvrdil všeobecnou zkázu a nadvládu temnoty. Ze zčernalé oblohy se snáší šiplavý déšť, zkrápí mátožné postavy, ploužící se v potácivých tanečních figurách s maskami na pokřivených obličejích („Maskenball“). „Jetzt“ – temné dunění z dáli ohlašuje další chmurný žalozpěv, temnou a beznadějnou melodii. Skřehotavý vokál beze zbytku dotahuje atmosféru zkázy do děsivé přitažlivosti. „Für Die Ewigkeit“ se rozbíhá z lomozu nicoty do plíživé zkázonosné nálady, hypnotické tempo a všudypřítomné syntetické zvukové plochy v pozadí zesilují skličující atmosféru skladby. „Königreich Dunkelheit“ zlehka rozráží husté černé mraky, majestátnost doplňuje temnotu v apokalyptickém orchestřišti, tíseň se o krok vzad stahuje do pozadí ve prospěch temných melodií, pokřivených pod nánosem nicoty a zmaru. „Die Ängstliche Mensch“, strach podobný strachu z posledního okamžiku, tísnivá atmosféra a předtucha blížící se zkázy. Skladba se vleče snad nejpomaleji ze všech, co album obsahuje, a onu děsuplnou nálada doslova rozsévá po okolí. „Krieg“ – plouživý pochod nemrtvých pluků vstříc již dávno vybojované bitvě, odsouzených bojovat stále znova, znovu umírat, na pokraji smrti, kterou nemohou dosáhnout a k životu daleko. Pod černými mraky odsouzeni dobojovat bitvu, která neznamená vysvobození ranou nepřítele, který je stíhán stejným prokletím, bloudit mezi životem a smrtí. „Über Dich“ pokračuje ve skličujícím temném žalozpěvu po nekončící strastné válce, rozervaná krajina úpí pod ranami nemrtvých, hlas Chárona zve prokleté k poslední pouti přes chmurný proud řeky Styx. Děsivě přitažlivá melodie přitahuje zástupy…temné postavy se shromažďují…na břehu temného proudu, pravidelně zde přistává bárka s temnou postavou u vesla. Jediná cesta, kudy dopřát ztrápeným duším klidu. „Das Kloster“ – v pravidelných intervalech se bárka vrací, zástup se tenčí, až nakonec nemá koho na druhý břeh převézt. Ona temná postava se zvolna rozplyne v temnotě…již skončil příběh té temné krajiny , jen zmar a temnota zůstal v očekávání, jaký další příběh nastane….

Již na začátku jsem upozornil, že ABIGORUM jsou úplně jiný black metal. Je to naprosto temný, náladotvorný, absolutně pomalý, nicméně ukrutně zajímavý black / doom metal. Tento mě baví, zajímá a jen tak neomrzí.

satanath.bandcamp.com/abigorum-exaltatus-mechanism-2019

facebook.com/abigorum/