Recenze 2CD Rimortis Deset kroků zpět

rimortis-----deset-kroku-zpet.jpgTo jsem si dal. V případě předchozího alba jsem zjihl jako dítě, hýřil superlativy, nekriticky chválil povedenou desku, a co teď napsat? Asi epos na pět stran a ještě k tomu ve verších na oslavu jedné z pro mou maličkost nejlepších speed/power metalových kapel české kotliny. A položme si otázku: Povedlo se pánům hudebníkům potvrdit odkaz předchozího díla, zdařilo se navázat na odkaz klasiků (klasiky, a do kravína, hehe), podařilo se pozice dobyté udržet, a co víc, podařilo se dobýt pozic nových??? Váženi přátelé, ANO!!! Album posouvá kapelu zase o krůček dál. Je svým pojetím uvolněnější, mám pocit, že klávesák dostal více prostoru a celkově vzato lépe dotváří celkovou atmosféru alba. Návykové melodie k mé nezměrné radosti zůstaly zachovány a opět nejdou z hlavy. Kolikrát jsem pochyboval o svém duševním zdraví, když jsem se jen tak probudil uprostřed noci a první, co jsem si uvědomil kromě ruky v nočníku, byl refrén některé z věcí z tohoto alba hrající v mé hlavě (ke studenému potu, nočním můrám a procházkám po střeše v noci a v pyžamu jen krok zbývá, zamysli se nad sebou, hochu :-). Jako obdivovatele našich letců z Anglie mě přirozeně nadchl hned první song, jehož text toto téma vcelku nenásilnou formou zpracovává (poslední, kdo toto téma s touto lehkostí pojal, byli KERNi na albu „Ztráty a nářezy“). Jako úvod perfektní a těšme se vážení vznešení na další vývoj událostí v českých luzích a hájích, a je to obrázek velice povzbudivý vážení příznivci naší hudby české. Bylo by možná vhodné dále pitvat jednotlivé skladby a vyzvednout jednu po druhé, mě to ovšem přijde jako zbytečné natahování textu. Nejlepší ovšem bude album pořídit, zasunout (chápat CD do přehrávače) a pak si udělat vlastní představu. Za cenu víc než lidovou dostanete kromě regulérního alba i „nášup“ v podobě druhého CD koncipovaného jako „Best Of“ výběru skladeb obsažených na albech předchozích, které byly znovu nahrány. Kouzlus mňamózus!!!