Jdi na obsah Jdi na menu
 


20.03. 2014 - Tom Jegr & Gang - Brno, Metro Music Bar

STOKRÁT NAKOPNUTÝ JEGR

aneb

GOD IS BLUES, BLUES IS TOM JEGR.

Report / Tom Jegr & Gang / čtvrtek 20. března 2014, po 20.30 h. / Brno, Metro Music Bar

Už když jsem kvačil z práce, tušil jsem, že to bude dobré: psalo se čtvrt na šest a kráčeje nakoupit, uzřel jsem před Metrem Toma Jegra a Kusmena, jak vykládají a do útrob Metra poctivě odnášejí jednotlivé kusy – odtud asi Kusmen - bicí soupravy.

img_0982.jpgJá jsem si mezitím nakoupil (tedy opravdu nakoupil, ne že bych měl nakoupíno), abych se do Metra vrátil cca ve čtvrt na osm. V těžké termínové konkurenci melodkovského Dona Aireyho (UK), kterého známe třeba z Deep Purple, to neměl Angus Young Tom Jegr (BRN) sice jednoduché, ale nakonec – i ze začátku - zahrál tak, že Don Airey možná litoval, že ten den v Metru nebyl.

V rámci zpočátku řešeného problému, že mikrofon probíjel pár slušných voltů, mne fascinoval výrok stokrát nakopnutého Jegra, zhruba v tomto smyslu: „No tak já to vodehraju, i když to probíjí“. Sto tisíc lidí na světě si může hrát (na) blues a jenom pár z nich ho skutečně žije.

A proto na něj chodím, na toho Jegra - protože jemu to blues zkrátka věřím. A taky proto, že to není jenom blues, ale i poctivej hard rock. Pavel Řehoř za mixpultem, Tom Jegr na stejdži – co byste do prdele chtěli v Brně víc?

Napětí fungovalo od začátku – zvuková zkouška nám přinesla náznaky AC/DC You Shook Me All Night Long a taky znaky Řehořovy Změny je život, fantastické skladby, kterou když vzápětí Jegr v rámci již regulérního programu uváděl, ubral jí deset let; díky kamarádu Rudovi ji znám v reggae verzi z roku 1985, kdy se psala velmi krátká epizoda Maxonu.

Blíženec rozřízl Metro a Přemek Dofek zpíval jako o život, pomyslná Mata Hari tančila svůj život a v mém srdíčku tančil Gang. A střílel jak sviňa a trefoval, trefoval...

Vystoupení Jegrových desperátů bylo rozděleno na jakési pomyslné tři hudební bloky (třebaže přestávka byla jenom jedna): nejprve zurčely songy z aktuálního CD Je to nebezpečný!, posléze jsme se přesunuli do atmosféry Jukeboxu z L.P. 2010 (Kudy kam, Nemám klid, Šťourám se...), abychom vše zakončili vzorky z debutové desky Charlie The Bomber img_0974.jpgJenom půl (Nositel řádů a vin a jiné degustace).

Pro mne osobně, absolutní vrchol čtvrtečního večera kreslily šlágry jako Změna je život, Kudy kam, Stará 19, Prošvihlý lhůty, to jsou trefy jako Brno, ty ostatní věci jsou zádumčivější, ale famózní o nic méně (třeba Čas pohne skálou). A Žízeň je věčná a věčně jsou i legendy - možná proto Tom Jegr v týhle svý pecce z Jukeboxu 2010 hraje riff z AC/DC Back In Black.

Ocenit je nutno i instrumentální dovednosti a schopnost improvizace oněch chlapíků, neboť když Jegrovi nastal uprostřed skladby Můj kabát - zhudebněná báseň Josefa Kainara - technický problém, Hynek Maňák (na triku BASÁK) basoval jak Tom Araya ze Slayer, a bylo to prostě nebezpečný a šííílenýýý!!! A když se přepínal aparát, tak Tom střihl sólo Vrátnýho, uvěřitelně i neuvěřitelně magickou věc o přechodu mezi dvěma světy.

Zvuk byl zcela dokonalý, jak by taky ne, když si ho vzal na starost samotný pan Pavel Řehoř, majitel klubu a Tomův dlouholetý kamarád už ze školy, spoluhráč ze skupin Krabat, Maxon či Detto, fakt, co chceme sakra víc? :-)

Ti lidi, co v ten čtvrtek přišli, věděli přesně, na co jdou, a udělali dobře. Já jsem taky věděl, na co jdu, a udělal jsem dobře. Amneris taky věděla, na co jde, a udělala dobře. A ostatní kamarádi taky věděli, na co jdou, a udělali dobře.

Ale aby tenhle report nebyl jen tak pochvalný, chlapci, nasrali jste mne, panč jste nezahráli Koukám nějak to nejde. Megašlágr jak Dědek, a Vy si ho klidně schováte až propříště. No počkejte, na Lajtnerce v to datum se třemi čtyřkami – 4/4/14 – Vám to pěkně vytmavím.

Vlastně – s ohledem na blues – vymodřím...

Text Dědek, foto Dědek a Amneris. 

P.S.: Ten večer byl moc fajn, tak co chcu do prdele víc? :-)))

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář