Death Sentence - Burning World In My Hands (2017)

Mutace melodického death metalu na metalcore mi prozatím, a mnohokrát jsem tento fakt v minulosti avizoval předem, k srdci příliš nepřirostla. V současnosti se již dávno nejedná o nic převratného, a už vůbec ne o něco, co by metalového geronta mého typu posadilo na řiť. Kapel tohoto ražení jsou stovky by i tisíce tun a člověk aby měl krom kompasu a mapy navíc i přesnou navigaci, aby se jen nahrubo vyznal v dnešní homogenní mase naprosto stejně znějících a naprosto ds.jpgstejných šablon používajících kapel. Na to jedinec ani nemůže mít čas ani energii, tuto lze smysluplněji využít na hledání těch několika málo perel, které naštěstí vznikají i nyní, kdy žel sám rohatý kvantita válcuje kvalitu.

A v tento žalostný moment pravděpodobně čekáte chmurnou litanii na téma DEATH SENTENCE, kterak jsou další prázdnou postavou bez tváře v zástupu statisíců dalších uniformních marťanů. K mé nezměrné radosti jsou DEATH SENTENCE především muzikanti, kterým jsou škatulky těsné a hrají srdíčkem. Slyším tu lehkou inspiraci mými milovanými IN FLAMES (není to poprvé, co je zmiňuji), kterážto sice jest zachytitelná, ale neruší. DEATH SENTENCE si postavili vlastní koleje a výchozí stanice se již vzdaluje z dohledu vstříc vlastním obzorům. Zpočátku jsem ani nevěděl, co bych měl vlastně psát. Bylo by nesmyslem tvrdit, že DEATH SENTENCE jsou jen dalším klonem osvědčené šablony, kterou slyšíme mnohokrát v mnohem lepší kvalitě. Zde to platí přesně obráceně, DEATH SENTENCE, jméno, které krom Slovenska pravděpodobně bude znát jen pár jedinců, mají na to měřit se s elitou. Nevymýšlí nic převratně nového, základ úspěchu tohoto alba tkví v něčem úplně jiném. DEATH SENTENCE hrají to, co mají evidentně rádi a podle toho to všechno vypadá, ta stravitelnější metalcore šablonka dostává úplně jiný švih a já zapomínám na tu svou zapšklost a - nebojím se přiznat - lehkou averzi, a s každým poslechem se zavrtávám čím dál hlouběji pod riffy, akordy a všechna ta valivá tempa a vypjaté vokály. Jsem naprosto bez nátlaku naveden na stopu a bez předsudků nucen minimálně sám sobě přiznat, kterak DEATH SENTENCE definovali svou cestu metalcorovým labyrintem právě tímto albem. A není to úkol nijak lehký, s výhledem na příští léta jim tohle břemeno vůbec nezávidím. Nasadit takto vysokou výkonnostní laťku hnedle prvním albem, to skýtá mnohá zásadní úskalí a především velikánskou výzvu tento vynikající debut nejen dorovnat, ale hlavně….překonat. Pranic nezáleží na věhlasu, DEATH SENTENCE jsou mladá kapela, záměrně nezmiňuji slovo typu začátečníci, toto slovo v jejich případě neplatí, jsou až překvapivě vyzrálí, a tento počin budí dojem jakýkoliv, jen ne ten, jaký bývá z kolikrát lehce naivních debutů. Tohle je hotová kapela, která prostě zalezla do studia, nahrála svoji prvotinu, jak nejlépe dovedla, a výsledek je více, než skvělý. Já jako skeptik a rejpoň pokud se jedná a metalovou modernu (někdy žel sám Belzebub i sejček a staromilec), jsem zase lehce a snadno zapomněl na svou odtažitost, k čemuž mi DEATH SENTENCE dopomohli silou utrženého býka z plemenářské stanice, který přeskočil plot, vyrazil bránu a jal se plenit záhonky v zahrádkářské kolonii. Tento „Hořící Svět v mých dlaních“ mi rotoval v přehrávači více, než mnohokrát s cílem tento silný zážitek zachytiti na tuhle A4ku. Ne  vždy se marketingově silnému jménu povede silné album, nicméně se podaří pár tutovek zralých na koncertní štaci. O to více je třeba ocenit kapelu, jejíž jméno je známé stejně tak, jako moje číslo bot nebo krevní skupina, DEATH SENTENCE si zachovávají onu typickou drsnost a melodiku, ovšem se nijak výrazně nikomu nepodobají, energie mají na rozdávání, instrumentací mohou strčit do kapsy spoustu souputníků. Nakonec je z nemilosrdného soudu hodnocení, kdy se rozmýšlím mezi velmi vysokými známkami. Takto by měl vypadat vynikající debut … s ambicí na druhé o minimálně koňskou délku lepší další album. Tohle je prostě vynikající, jen se mi chce věřit, že DEATH SENTENCE nepřepálí start a nepadnou za první zatáčkou, byla by to hrozná škoda.

bandzone.cz/deathsentenceoffc
facebook.com/deathsentenceoffc
deathsentencesma.bandcamp.com