Act on Disputes - Raw Display Of Violence (2017)

Ajjaj, další core, tentokrát deathcore…u všech rohatých, co já s tím ??? Pomalu mi z toho naskakuje vyrážka, kapel jak hnoje, všechno na jedno brdo, sekané riffy jak přes kopírák, zvuk jak z výrobního pásu od Forda před krizí, všechno na chlup stejný, co o tom mám ku..a psát ??? Nikoho z téhle tupé masy asi ještě nenapadlo, že i tenhle následovník zlatých metalových časů má úžasný potenciál na rozvoj a prostor na to si s ním pohrát,act.jpg aby vzniklo něco dalšího, co bude stát za to, aby vznikla další alba, na která se bude s příjemným pocitem u srdíčka s radostí vzpomínat a mraky posluchačů se k nim budou v pravidelných cyklech vracet. A co se do pr…le děje? Jakoby ty kapely hrnula nějaká Minolta nebo kýho šlaka…bych někdy i blil velebnosti !!!

Tak, a úvodní plivanec jsem si odbyl a nebyl jen tak samoúčelný. Mým úmyslem bylo udělat byť alespoň metrovou zídku mezi ACT ON DISPUTES a zbytkem přeplněné scény. Debutové EP těchto „úchylů“ (míněno v nejlepším slova smyslu), nedisponuje oným přesilným marketingem, který jim jistí řiť a zajistí jim brutální propagaci ruku v ruce s velkým turné po boku s velkým jménem, které možná ani já neznám. Jsou tu sami za sebe, hoši z Nového Mesta nad Váhom, za zadkem s labelem, který jim věří, a nevěří jim nadarmo. Ta relativita se v jejich případě projevuje takřka stoprocentně, ACT ON DISPUTES totiž…a to tvrdím za zcela příčetného a střízlivého stavu, strčí do kapsy veškerý žánrový průměr v globálním měřítku. Instrumentálně jsou na tom náramně, což skýtá nezměrné možnosti vyhrát si s atmosférou skladeb i na omezené ploše EP, ačkoliv se jedna jako další skladby mohou zdát jako jeden chladný souměrný monolit bez barvy, chuti a zápachu. Chalani se chopili muziky, kterou chtějí dělat, s upřímnou vervou a s pořádnou dávkou nihilismu a zvrácenosti, kteréžto přetavili do nálady a podprahových vln krátkometrážního debutu, vše podtrhuje brutální zvuk a silná atmosféra, kdy nepřipravený tvor šokován sám sebou rázem objevuje v sobě temné stránky vlastní osobnosti, že není jen ukázněným úředníkem, a že po povolení kravaty a zahození manažerského kufříku do rohu obýváku luxusní vily ve VIP čtvrti se rázem stává submisivním uzlíčkem toužícím po dominantní fúrii v koženém prádle, případně ho napadají další myšlenky, většinou nemravné, které neutlumí ani studená sprcha, ani froté ručníky :-))). Ona úchylně brutální atmosféra EP, velmi decentně načichlá vzorci jedněch Švédů, kteří jsou „mešuge“ již dle svého názvu, dodává výrazu ACT ON DISPUTES na síle a právě tato magická formule je jádrem onoho zakopaného kudrnatého pséka, které spolu s koňskou dávkou groove energie nakopává kapelu do významně vyšších sfér. Na omezené stopáži EP se ukrývá několikanásobně více energie a muzikantského nadšení, než na plnohodnotném a dvojnásobně delším albu bezejmenné kapely na globální úrovni, ano, takto vážení funguje underground, pod zemí lze bezpochyby najít hodnotnější poklady, než bez námahy na povrchu plném zvětralých zbytků a vyschlých mršin. Po hodně dlouhé době mě deathcore baví, a má jméno zo Slovenska, ACT ON DISPUTES !!!

bandzone.cz/actondisputes
facebook.com/actondisputes